דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עזרו לי להבין: מה אני רוצה?

עזרו לי להבין: מה אני רוצה?

laitman_2010-04-14_7328_u-70.jpg

שאלה: מה בדיוק אני צריך לדרוש מהקבוצה?

תשובתי: אני חייב לברר מה זאת השפעה, הרי אינני יודע זאת בינתיים! זה נסתר בתוך הקשר שלי עם החברים. אנחנו צריכים יחד להשקיע מאמצים בהשתדלנו  לגלות את ההשפעה בינינו, ולא איפשהו בשמיים, אלא כאן על הארץ, כלומר ברצונות שלנו. ואת הארץ/הרצון הזה, אנחנו חייבים להפוך ל"ארץ ישראל" (ישר-אל), כדי שהרצון שהתגלה בינינו יהיה עד כדי כך נכון, חזק ומבורר, שבו יתגלה השם הקדוש הראשון, הגילוי הראשון של הבורא. אליו אנחנו צריכים להשתוקק.

אך בירורים מהסוג הזה נעשים רק יחד, בשיתוף, לא אישית על ידי כל אחד. את הבירור הזה עושה הקבוצה, בהתאם לכמה שכל אחד רוצה שזה יתרחש. מכל הרצונות האלה אנחנו בונים רצון אחד משותף חזק, כדי לברר יחד מה זאת השפעה, אשר אותה אנחנו רוצים להשׂיג, ובאיזו צורה אנחנו רוצים לגלותה, כלומר בחיבור בינינו. עד כמה אנחנו מוכנים להתאחד כאיש אחד בלב אחד, למען המטרה הזאת, הרצון הזה.

בכל אלה אנחנו מעצבים בתוכנו צורך לקבלת התורה, עזרה מלמעלה של המאור המחזיר למוטב. את זה בדיוק עָם ישראל קיבל בהר סיני, שום דבר חוץ מהיכולת להשתמש בעזרה של האור העליון. וכתוצאה מכך מתגלים להם כל מיני מכשולים וחטאים, גילוי הרע ככלי לגילוי שמותיו של הבורא.

כל הזמן מתגלים רצונות שבורים שאותם אנחנו מתקנים ובהם אנחנו מגלים את שמו הקדוש, תכונת השפעה. ועד אז מתגלה בדיוק ההיפך, התכונה האגואיסטית של הקבלה. כלומר העבודה מסתכמת בזה, כדי שדרך השׂנאה נגיע לאיחוד, לאחדות.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 11.08.2010

ידיעות קודמות בנושא:
תכשיר מֵפָתֵחַ מֵאור ההשפעה
אנחנו מולידים בינינו את הבורא
כל העבודה היא בבירורים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest