דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / תנו לאור להשלים את עבודתו!

תנו לאור להשלים את עבודתו!

מיכאל לייטמן

לא יכולנו ללמוד את ספר הזוהר מוקדם יותר, משום שלא היינו יכולים להכיל אותו. הרושם שהתלמידים החדשים מקבלים מספר הזוהר, הוא שהספר אינו ברור, יבש, בלי טעם ואינו מתאים למתחילים. הסיבה לכך היא, שהם רוצים משהו שיותר מכוון להיגיון ורגשות.

אנחנו חייבים לקחת לתשומת לבנו את המצב הקיים:

  1. קיימת קבוצה שכבר הרבה שנים נמצאת בלימוד חכמת הקבלה והיא הגיעה למצב שהיא יכולה לפתוח את ספר הזוהר.
  2. כמות האנשים שמכילה הקבוצה הזאת נמצאת ברמת השגה שהאור המקיף צריך להשלים את עבודתו איתם ולהעביר אותם את המחסום.

אז אנחנו חייבים לפתוח את ספר הזוהר בשביל התלמידים הוותיקים.

ומה יהיה עם התלמידים החדשים? צריך לזכור שתמיד יהיו אנשים שרק התחילו ללמוד! עד סוף התיקון תמיד יהיו אנשים שנמצאים בדרך לתיקון שלהם כבר הרבה שנים וכאלה שרק התחילו. אז מה לעשות? באותו הרגע שהתלמידים הוותיקים מתחילים ללמוד את ספר הזוהר, כל שאר התלמידים יכולים לקצר את זמנם! הם יכולים לעשות קפיצה בכך שיצטרפו לתלמידים הוותיקים.

אנחנו רואים את זה בהסתכלות על הילדים בעולם שלנו. ברגע שהילד נולד הוא מגיע מייד לתוך סביבה ותנאים שהכינו בשבילו המבוגרים במאמץ רב: בית חולים עם מיכשור מיוחד, אוכל לתינוקות, טיטולים. כלומר, חצי מהעולם עובד כדי להעניק לילד את כל הדרוש לו. הילד משתלב בתוך העולם הזה וגדל בדור שלו בלי להתחיל את הכול מהתחלה מימי קדם, הוא ישר מגיע לזמנים המודרניים האלה כשמסביבו מחשבים, פלאפונים ונגני אם.פי 3. הרי אנחנו נותנים לילדים שלנו את הכי טוב שיכולנו ליצור עבורם.

אותו הדבר קורה גם ברוחניות. כשמגיעים "הילדים" שרק עכשיו "נולדו", ואין ברשותם דבר, אנחנו התלמידים הוותיקים חייבים לספק להם כל מה שיש לנו בדור הזה. הם יקלטו ויבינו את הכול מהר ויגדלו ויתפתחו עוד יותר מהתלמידים הוותיקים.

מתוך השיעור על ספר הזוהר 12.03.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest