תנו לאור להאיר!

מיכאל לייטמן

שאלה: האם ההשפעה היא פעולה או רצון?

תשובתי: מה כבר ניתן להשפיע לבורא, אם אין בו שום חסרון, חוץ מהיחס שלך אליו? וגם בזה אין לו צורך. הדבר היחיד שחסר לו הוא שאתה תהיה כמוהו. בזה אתה תגרום לו הנאה. למה? – מאחר ואז אתה תימצא במצב הטוב ביותר.

"אך אינני רוצה להיות במצב הטוב ביותר! אני רוצה לחשוב רק על השפעה!". אם אתה חושב על השפעה, אתה חושב כיצד להשיג את המצב הטוב ביותר. חשוב, מה מניע אותך: ההשפעה לבורא, ולשם כך אתה משיג את המצב הטוב ביותר, או שאתה רוצה אותו, מאחר והוא הטוב ביותר, ואילו ההשפעה לבורא מצטיירת לך כתשלום, שלמענו אתה עובד?

לא יכול להיות רצון להשפיע ללא היישׂום שלו. אם אתה רוצה, אתה חייב ליישׂם את הרצון הזה. פעולת ההשפעה והרצון להשפיע זה אותו הדבר.

ברוחניות לא קיימות פעולות פיזיות, להשיג את הרצון להשפיע זו כל העבודה שלנו. הרי מה אתה כבר יכול לתת לבורא? – רצון להשפיע לו!

אנחנו מגלים את אור החכמה. ביחס למי אנחנו צריכים לגלות את האור הזה, ביחס לבורא או לנברא? – אור חכמה ממלא את כל המערכת. אתה רק מגלה את עצמך, את ההרגשה שלך, שאתה נהנה, משפיע, הופך לבלתי מוגבל. משתנה רק הרצון שלך (הכלי).

"אני משפיע לבורא!" מה אתה משפיע? האם קודם לא היה לו אור, ועכשיו יש? – אתה משפיע לו את היחס שלך. היחס שלך אליו נקרא פעולה. הרצון שלך זו כבר פעולה. אך הרצון הזה חייב להיות מושלם, אחרת הוא אינו נחשב לרצון. הוא חייב להתפתח בכל ד' הבחינות. אז לבטח, מבחינה ד', האור החוזר שלו משיג את הכתר, וזו היא ההשפעה.

אך היכן ההשפעה בכתר? – הוא מרגיש שהוא משפיע לבורא, וזה כבר מספיק. כי הרי לבורא אין רצונות (כלים), לא כלים דקבלה ולא כלים דהשפעה. אין לו שום דבר. אך כאשר אתה מרגיש שאתה משפיע לו, זוהי ההנאה שלו, הרי הוא נמצא בתוכך. אתה נותן לאור להאיר.

מתוך שיעור ערב על ספר הזוהר, 24.05.2010

רשומות קודמות בנושא:
אהבה ההופכת קבלה להשפעה
בדומה לאֵם, האוהבת את בנה
פטנט להנאה אין סופית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest