תנו לאדם להתבשל לבד!

img_6198_cr.jpg

שאלתו של זיו חלף: אני משתתף בשעורים שלך כחצי שנה, בעיקר באינטרנט. גם אחי שנמצא בתהליך התקרבות לדת לומד קצת מהספרים שלך, אך הוא לומד גם ממשנתו של רבי נחמן ולומד הוראת יוגה ברוח יהודית ב"אור הגנוז" פעם בשבוע.

אנו מנהלים שיחות מעניינות ומעמיקות, אך יש לי קושי לקבל דברים שנשמעים לי מנותקים ממה שאתה מלמד. האם אתה ממליץ לי להיות פתוח ללימוד מ"ליקוטי מוהר"ן" ומחוברות ברסלביות וללימוד מהחומרים הנלמדים באור הגנוז? ומה אפשר להמליץ לאחי?

תשובה: עצתי היא, לא ללמד אף אחד שלומד במערכת אחרת. אפילו לימודים ב"אור הגנוז" לא צריך לערבב עם הלימוד שלנו.

עצה: לא ללמוד עם אחיך, לא לדבר איתו על הלימודים שלך, כאילו אתה לא לומד קבלה כלל! הדרכים שלכם מנוגדות לגמרי – דרכו היא דרך חסידות ודרכך דרך קבלה. אל תפריעו אחד לשני. תן לו להתבשל לבד עד אשר ירגיש שיוגה לא מהווה תוספת להשגת הבורא, וחוץ מכתבי בעל הסולם (עם פרשנות נכונה, לפי שיעורים שלי) אין יותר מה ללמוד. העניין הוא לא באילו ספרים ללמוד, אלא איך ללמוד אותם.

כל החכמים הגדולים עד השל"ה הקדוש – וגם אחריו, כמעט עד סוף המאה ה-19 – כתבו מתוך ההשגה הרוחנית שלהם, כולם היו בהשגת העולם הרוחני, בהשגת הבורא, וכתבו רק על זה. כל ספריהם נקראים ספרי קודש, משום שהם מדברים על הקדושה, על תכונת ההשפעה והאהבה למעלה מהעצמי. מטרת הלימוד היא לגלות את התכונות האלה בתוכי, כלומר לגלות בתוכי את תכונות הבורא.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest