דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / תן לאדם את מה שהוא מוכן לקבל

תן לאדם את מה שהוא מוכן לקבל

Laitman_2012-02-21_1025_w.jpg

שאלה: בשנים האחרונות אנחנו מדברים הרבה על העבודה עבור 99% מאוכלוסיית העולם. אם אני כבר מתוקן, ורואה את העולם כמתוקן, לשם מה עליי לתקן אותם?

תשובתי: אם הם לא היו סובלים, יתכן שהיית צודק. אם הם לא היו מחפשים פתרון למצבם, אז בוודאי שלא היינו פונים אליהם.

חכמת הקבלה הייתה נסתרת לאורך אלפי שנים. לראשונה היא התגלתה לפני 5773 שנים, אך אחר כך שוב הוסתרה. הגילוי השני שלה קרה בבבל העתיקה, לפני 3700 שנה. אבל למעשה אף אחד לא השתמש בה והיא שוב נעלמה. עכשיו, בעשרות השנים האחרונות היא שוב מתגלה בהדרגה. הגילוי השלישי הזה מאופיין בגלובליות שלו.

בעולם קיים צורך ממשי לדעת כיצד להמשיך לחיות? האנושות סוף סוף גילתה את אפסיות קיומה. לשם מה לחיות? האם צורת הקיום של החומר החלבוני – וזה הכול? אך מכיוון שאתה כבר התפתחת עד לרמה שאתה כל הזמן סובל ותמיד חסר לך משהו, אז הייסורים הללו מעוררים את השאלה: למה לי החיים האלה, לשם מה, כיצד, מדוע?

הרי לפני שהשאלות הללו התגלו, עד שהייסורים הופיעו בצורה גלובלית פחות או יותר במשפחה, בחברה, בתרבות, במדע, והיום גם בכלכלה, אנחנו לא יצאנו להמונים.

אבל אם גם היום האדם לא צריך כלום, אתה אל תגיד לו שום דבר, תן לו לחיות בשקט. הבורא נותן לו רצונות בדרגה מסוימת, והוא ממלא את הרצונות האלה: יש לו בית, גינה, תרנגולות, חלקה קטנה. טוב לו, מספיק, אל תיגע בו. אין לך זכות!

אך אם האדם סובל, תנסה לתת לו משהו כדי שהוא ימצא תשובה על שאלתו אודות הייסורים.

ואם הייסורים מתגלים כבר בצורה גלובלית: במצב הנוראי של הילדים בבתי הספר, בניכור של הנוער, בדיכאון, סמים, התאבדויות, אבטלה, קריסה מוחלטת של היחס קודם לחיים?

אז אנחנו יכולים לדבר, אבל בכללות, בלי לפנות לכל אדם. לדבר על הסיבה למה שקורה, על האגו שלנו וכיצד אנחנו יכולים לתקן אותו מעט, אם נשנה את היחסים בינינו, נוכל להגיע לחיים טובים יותר.

למעשה, אנחנו רק מציעים איך אפשר לשפר את מצבנו, ורק במקום ששם ישנה הדרישה הגדולה ביותר לכך. לכן, אנחנו מפיצים קבלה רק באותם המקומות שזה נחוץ, שבהם לאנשים יש צורך אמיתי בכך.

שאלה: אם אני יוצא להפצה עבור 99% מהאוכלוסייה, ללא הכנה מינימלית, האם אגרום להם יותר תועלת או נזק?

תשובה: צריכים ללמוד זאת. יש לנו קורסים מיוחדים למחנכים ולמורים, עבור האנשים שעובדים עם ההמונים, וכן למרצים. כל מי שמשתתף בהפצה ברחבי המדינה חייב לעבור את הקורסים האלה.

אנחנו מחייבים את כולם, בלי יוצא מן הכלל. כולם! כל אחד צריך לעבור את הקורסים הללו ולהשתפר. וזה עוזר. ראשית, זה מעצב את האדם: באמצעות פנייה אל היתר, הוא מתקשר אליהם, ומתוך המגע איתם הוא מתחיל לעצב את עצמו.

ההפצה זה האמצעי היעיל לעלייה הרוחנית.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס בליטא, 24.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
האור המושך של האהבה
"נקודה שבלב" שלא הבשילה
בואו נכיר את הבורא!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest