דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אני לא יודע, תמצא את זה

אני לא יודע, תמצא את זה

שאלה: האם זה שהבורא הוא תכונת ההשפעה והאהבה, זה צריך להיכנס לתוכנו כאקסיומה?

תשובתי: אנחנו לא יכולים לקחת את זה אפילו כהשערה ולא רק כאקסיומה, מפני שבעזרת אקסיומה אנחנו פותרים בעיות פיזיקליות מדויקות.

אני צריך לקבל ולתפוס אותו דווקא כלא קיים כלפי התכונות והרגשות שלי. הוא לא קיים כלפיי, מפני שאני לא קיים כלפיו. אין בי אף תכונה שתהיה דומה לו כדי שבתוך התכונה הזאת אני אבין, ארגיש, אקבע בצורה מדויקת, שזה הוא.

הוא איננו מחוצה לי, זו תכונה שהיא רק בי, לכן הבורא נקרא "בוא וראה". בשפה העברית כל ההגדרות הן מאוד מדויקות, מפני שהן נובעות מהשגת המציאות. כל השמות מבוססים על פעולות מעשיות. לכן הבורא מסמל, שכאשר אני אבוא ואראה, אז אני אמצא אותו.

לבוא, זה נקרא להשיג בהדרגה את תכונת ההשפעה, ואז אני אתחיל להרגיש בתוכה את המציאות, שהיא הבורא. רק על ידי זה שאני יוצר אותו בתוכי, אני יכול לקבוע מה זה בורא. אבל אם אני לא אגלה את תכונת ההשפעה והאהבה, זה סימן שהוא איננו. וזוהי היחסיות.

שאלה: האם בזה צריכה להתרחש בתוכי מלחמה פנימית?

תשובתי: לא מתרחשת בך מלחמה פנימית, אלא בירור פנימי.

כי אם יש לך רצון להשיג, לראות, לקבוע, להרגיש, להתמלא בידע הזה, כלומר בתוכך חי הצורך הזה, אז אתה לפי חוש הריח, לפי החוש השישי תבין, שכאן יש משהו עבורך, אתה לא יכול לברוח מזה, אתה צריך לברר הכול ולהידבק לזה.

אבל אם אין לך דחף פנימי כזה, אז אתה רק תפהק, ושוב תשכב על הספה. יכול להיות שתרצה לספק את הסקרנות שלך או שתנסה להפיק מזה תועלת: לעשות איזה שהם קסמים, ניסויים, מיסטיקות, כדי למשוך בחורות על ידי דיבורים מעניינים. כמה אנשים היו אצלנו שניזונו רק מסקרנות ומילוי בידע, והם כולם הלכו, לא יכלו להחזיק מעמד.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 18.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
סוד שם הבורא
אנחנו בעצמנו יוצרים את הבורא
שָם, היכן שאנחנו נפגשים עם הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest