דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תמיד תתחיל מימין

תמיד תתחיל מימין

בזמן תחילת הקריאה בספר הזוהר אנחנו צריכים בכל מקום להבחין בשני קווים. אבל איפה? והאם אני צריך לעורר את "קו שמאל"?..

אנחנו כבר דיברנו על כך, שאנחנו מעוררים רק את "קו ימין", כמו שכתוב בכל המקורות הקבליים: "תמיד תתחיל מימין", כלומר ב"אור חסדים", בהשפעה, באהבה, בחיבור, כאילו שאתה כבר נמצא במצב המתוקן לגמרי, ו"קו שמאל" אינו שולט בכלום, הוא איננו, אנחנו לא רואים אותו, הכול נשלט על ידי הימין.

לכן, אנחנו מתחילים לעסוק ב"קו ימין", בכך שרוצים אהבה והשפעה בלתי גבולית, בכך שרוצים לגלות אותה על ידי המאור המחזיר למוטב, ודורשים שהוא יאיר לנו בחיבור שלנו עם ספר הזוהר. כי יש קריאה שאנחנו פשוט קוראים את מה שכתוב, כמו שאומרים, "סופרים אותיות". ויש חיבור עם הטקסט, כאשר אני רוצה להתחבר עם הכוח שמוסתר שם, עם המאור המחזיר למוטב, כדי שהוא יאיר עליי וישנה אותי. האור הזה, על ידי זה שמאיר ומשפיע עליי, מעורר בי דווקא את "קו שמאל", כל מיני הפרעות, בלבולים, מחשבות למיניהן ששונות מאהבה וחיבור.

אז אני צריך להשתדל למרות ההפרעות האלה, להיות באהבה וחיבור, לבקש תיקון, כדי ששני הקווים האלה יתחברו יחד. אני לא מבקש על זה ש"הרשעים ימותו" אלא ש"יחזרו בתשובה". כך אנחנו מתקדמים.

זאת אומרת, אני לא צריך לדאוג ל"קו שמאל". אם אני מתקדם נכון וטוב ב"קו ימין", אז בטוח שהשמאל יבוא. אבל כאשר הוא מגיע, אני צריך לדאוג לכך שאשלוט על הימין, והוא ישלוט על השמאל. כלומר "קו שמאל" לא נעלם, "היצר הרע" נשאר "יצר", אבל אני הופך אותו לטוב, בזה שיוצר עבורו כיסוי נכון מ"קו ימין", כוונה על מנת להשפיע.

דווקא זה מה שאנחנו רוצים שיתקיים. לכן, בקריאת הזוהר, אנחנו צריכים כל הזמן לחשוב רק על החיבור והאהבה בינינו. ומה שיתגלה, מזה כבר נתחיל לעבוד.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 16.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להתעלות מעל לכל ההבדלים
ממה מתחיל הזוהר
מאבק ואיחוד של ניגודים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest