דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / תמיד תשתוקקו לשלמות!

תמיד תשתוקקו לשלמות!

laitman_2009-11-29_0032_70.jpg

שאלה: אם אני מתחיל להרגיש בפנים את כל מה שמתרחש בחיי היומיום שלי, האם זה סימן להתקדמות כתוצאה מהקריאה בספר הזוהר?

תשובתי: לא. כשאני קורא את ספר הזוהר, לא קיימים עבורי שום חיי יומיום. יש לי את טיפת הזרע של נשמתי, הנקודה שבלב, וכעת אני נמצא יחד איתה במערכת העליונה, שעליה מספר ספר הזוהר. כיצד עליי לחבר בצורה רגשית ושׂכלית את הנקודה הקטנטונת הזאת שאין בה כלום, עם כל התכונות האלה: ג' קווים, עליות וירידות, פעולות רוחניות?

דווקא את זה אני מחפש, כיצד עליי להיות בהם, להרגיש אותם, לנסות על עצמי – שם, בזו"ן של עולם האצילות? – אינני רוצה דבר מהעולם הזה. לא את עצמי, לא את החברים כפי שאני תופס אותם בחמשת החושים שלי, ובטח לא את כל העולם. לשם מה אני צריך אותם?! הוא אינו קיים, הוא רק מצטייר לי בתוך האגו שלי, ברצון ליהנות. אם אני אתעלה לדרגה גבוהה יותר של השפעה, של אמונה למעלה מהדעת, אני אראה הכול באופן שונה. אני לא מעוניין לעסוק בעולם הזה! אני רק רוצה להתעלות ולהידבק בעליון! אני ניגש לזה בצורה ריאלית, ולא עוזב את העולם שלנו.

אך אני לומד את ספר הזוהר, כמו גם את כל חכמת הקבלה, בכדי לגלות לעצמי את העולם העליון, ולא למשוך אותו לעולם שלנו. זה לעולם לא יקרה! העולם הרוחני אף פעם לא יתלבש בעולם הגשמי. להיפך, העולם הגשמי יתעלה אל השורשים שלו, אל העולם הרוחני. דרך העולם הגשמי אני אראה בהמשך את הרוחני. אך תחילה עליי לתפוס ולהשיג את הרוחניות.

לכן, לפני תחילת השיעור אני משתדל להתנתק מהכול, מכל מה שיש לי בעולם הזה. הרי כעת אני לומד על שלמות, רוחניות, על הבורא.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 10.06.2010

One comment

  1. קוריצונר סאלי

    שלום רב,
    בכל הזוהר מדובר על תכונת ההשפעה, האם אתם יכולים לפרט מהן התכונות האלו בכדי שיהיה יותר ברור?

    תודה רבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest