דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / הבט תמיד מעלה

הבט תמיד מעלה

מיכאל לייטמן

המקובלים בחרו לכתוב לנו את ספריהם בשפת הענפים, משום שאנחנו נמצאים בתוך האגו שלנו ובתוכו אנחנו חיים בדמיון של העולם הגשמי.

אם אנחנו רוצים לעלות מהחומר אל הכוחות שפועלים במציאות, אל התמונה האמיתית של המציאות, אנחנו מקבלים הזדמנות מלמעלה להשקיע מאמצים ולהשתדל למצוא את התכונות הרוחניות מאחורי כל מילה בספר הזוהר. על ידי ההשתדלות הזאת אנחנו לומדים לראות את הרוחניות. ההשתדלות שלנו להשתנות מובילה לכך שיגיע כוח, האור העליון, שישפיע עלינו וישנה אותנו. אנחנו נרגיש שהתכונות הפנימיות שלנו עוברות תיקון ומתעלות מעל החומריות. אנחנו נתחיל לחיות בתוך עולם פנימי משלנו, עולם של כוחות ואיכויות של נשמתנו.

כל חמשת העולמות, מעולם אין סוף ועד לעולם שלנו, דומים במבנה שלהם ונבדלים רק בסוג החומר שבכל עולם, לא בפרטים ובקשר שביניהם, אלא בצורת הקשר. למעשה קיימת רק מערכת אחת: עולם אין סוף. כל שאר העולמות הם אותו עולם אין סוף, אבל עם קשרים מקולקלים בין כל הפרטים שבהם. כל עולם מורכב מאותם חלקים המחוברים ביניהם באותם החוטים, אך הקשרים האלה נחלשים בהדרגה בכל עולם, האור נחלש מהעולם העליון ועד התחתון.

לכן כאשר מספרים לנו משהו במילים של העולם הזה, צריך להשתוקק להעביר את כל המילים האלו לעולם יותר עליון. גם אם אני לא אקבל שום ידע ממשי על אותו עולם, אבל פשוט ארצה לראות משהו יותר גבוה ועליון מאחורי המילים הללו, זה כבר מספיק בכדי למשוך מאותו העולם העליון אור פנימי, שבשבילי הוא יהיה כאור מקיף. האור הזה יתחיל לאט לאט לתקן אותי, הוא יעזור לי להתעלות לאותו העולם שממנו הוא מגיע.

כך זה פועל.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 08.03.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
לא ניתן להעביר הכל באמצעות המילים
שפת הענפים
השפה המציאותית ביותר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest