דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / תמיד ישנאו את היהודים

תמיד ישנאו את היהודים

דעה: השואה היא תוצאה של אנטישמיות שהייתה קיימת במשך דורות, שנאה כלפי היהודים. ואילו העם היהודי, לאורך כל ההיסטוריה שלו, לא הבין בצורה נכונה את השנאה כלפיו, מפני שמבחינה פסיכולוגית קשה לאדם להכיר במציאות עויינת.

ד"ר עידו נתניהו טוען שהשואה והאנטישמיות התרחשו, לא מפני שהיטלר עלה לשלטון, אלא היטלר עלה לשלטון, מפני שהייתה קיימת אנטישמיות, והוא ניצל אותה כדי לזכות באהדת העם. למרבה הצער, האנטישמיות היא חלק בלתי נפרד מהתודעה האירופאית, ויהודים רבים התמוססו בתוך עמים אחרים מתוך חוסר רצון להיות יהודים, היה ברור להם שלשים קץ לאנטישמיות זה לא מציאותי.

אין ספק שהלימוד הוא הכרחי! היהודים, וגם כל אומות העולם, חייבים להבין את שורש האנטישמיות. ולא כדי לעקרו מהשורש, אלא כדי להבין את המקור של התופעה הנצחית, ולהעלות את כל העולם ואת כל העמים למדרגת הקיום הבאה. והיהודים, בלימוד חכמת הקבלה, הם אלה שמעוררים את כל האנושות לעלייה.

 

One comment

  1. כן. כשנפתחים לשמוע קונספט חדש וללמוד מספר עקרונות פשוטים, נעשה פשוט למדי להבין עקרונית נושאים מורכבים כמו אנטישמיות, היסטוריה יהודית ואפילו טבע ומדע. לפני כן השלמתי עם המחשבה שלעולם לא אבין באמת כלום…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest