דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תמונת הפסיפס של הנשמה

תמונת הפסיפס של הנשמה

שאלה: אם אנחנו לא מסכימים עם מה שהבורא עושה איתנו, מה עלינו לעשות?

תשובתי: תתקן את עצמך עד שתגיע למצב של הסכמה. בעיקרון, דבר לא משתנה. העולם שלנו לא ישתנה, אל תחכה! אם תשתדל, אז ישתנה רק היחס שלך אליו וזה נקרא "תיקון העולם". נאמר: "עולם כמנהגו נוהג" ואילו אתה משתנה עד שהוא מתגלה לך כמושלם, נצחי, אין סופי, מתוקן לחלוטין. בזה מסתכמים החיים והתיקון שלנו.

העולם לא ניתן לשינוי, לכן עליך להחליט אם תתקן את עצמך או לא. לפי ההתקדמות שלך, לפי היכולת שלך לתקן את עצמך, הבורא יראה לך צורות יותר ויותר לא מתוקנות כדי שתאזן את הקלקולים החיצוניים על ידי התיקון הפנימי שלך ואז תראה שלמעשה העולם מתוקן.

למשל, עכשיו אני רואה את העולם כמקולקל, אני מסתכל על מי שיושב לפניי, איזה בחור ישנוני, כל הזמן משפשף את העיניים, הוא לא מוצא חן בעיניי. אבל אם פתאום אני מגלה שזה האדם הקרוב והיקר ביותר עבורי, לבבי מאוד, חבר מיוחד, אז אני מתחיל לראות אותו בצורה אחרת לגמרי. הכול תלוי במצב שלי ולא בשום צורה אחרת.

ברגע שנגלה שכולנו יחד מהווים חלקים של נשמה אחת, אז לא יכול להיות שום דבר מכוער, מנוגד, דוחה! לכן פתאום אני מתחיל לא סתם לסבול את כולם, אלא לאהוב, ולא לזלזל אלא למשוך אליי. תתאר לעצמך שכולנו חלקים של נשמה אחת. מה תעשה? מצד שני, למה צריך לעשות משהו? אני צריך להבין שכל החלקים האלה נחוצים לי. דווקא בכך שהם משלימים הדדית זה את זה ובהיותם מחוברים בצורה נכונה, הם פתאום מופיעים יחד כתמונת פסיפס אחת שמרכיבה את הנשמה שלי.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 27.01.2019

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest