דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תלמיד ומורה, שתי מדרגות

תלמיד ומורה, שתי מדרגות

שאלה: מתי המורה הופך להיות ״משדר״ של אנרגיה רוחנית עבור התלמיד?

תשובתי: רק אם המורה יכול לשמש כ"ערוץ" שדרכו יעבור האור העליון לתלמיד, או לפחות לעזור לתלמיד להתחבר עם עשירייה שתתחיל לקלוט את האור העליון.

שאלה: אבל המורה לא ״נועל״ את התלמיד על עצמו?

תשובתי: בחכמת הקבלה לא יכול לקרות מצב כזה! אני נזכר במורי הרב"ש, המקובל הענק האחרון, אף פעם לא היה ניתן לראות עליו את גדלותו, את חשיבותו העצומה. היום אנו קוראים את מאמריו שנכתבו מול עיניי, אני זוכר כל מה שהתרחש אז עד לפרטי פרטים את התקופה בשנה, שבה ישבנו על הספסל בפארק, כיצד הוא כתב, אני זוכר ממש הכול, עד לרקע של הרעשים והקולות מסביב. היום, כשאני קורא שוב את מאמריו, אני שם לב שאני מבין אותם יותר לעומק מאשר בעבר, הרי עברו כל כך הרבה שנים מאז. לא ניתן להעריך מיד את המורה, אך הוא אינו מסתיר את עולמו הפנימי, אף אחד אינו מסתיר מאיתנו דבר. בזמנו חשבתי לעצמי: "אעבור לגור לידו, אהיה לצידו ואז אנער אותו ואוציא ממנו את כל מה שיש לו!", אין מה לנער, המורה מוכן להעביר את הכול, אבל זה תלוי רק במידה שהתלמיד יוכל להבינו. תלמיד ומורה אלה שתי מדרגות אך עד כמה התלמיד יכול להתקרב למורה כדי לקבל, לקלוט ולתפוס ממנו, זה כבר עניין אחר ולא קל.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 7.8.2016

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/V9pxk

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest