דף הבית / חינוך, ילדים / תלמֵד, אבל אל תשבור

תלמֵד, אבל אל תשבור

Laitman_2010-12-20_0040_w.jpg

כשאני נכלל בחברה, אני רוצה להשפיע לכל שאר הנשמות, הרצונות, שנמצאים מחוצה לי. אבל מה אני יכול להשפיע להם? ואז אני מקבל מהבורא אור גדול מאוד, אור של אין סוף (∞), שעובר דרכי לאחרים.

בסופו של דבר, כל אחד מאיתנו הופך להיות כמו בורא ביחס לאחרים, משפיע, מרגיש את כולם וממלא אותם.

יחד עם זה, כולנו שונים ואף אחד אינו יכול לתפוס את מקומו של האחר. לכל אחד אפשרויות מיוחדות משלו, שמאפשרות לו להצטרף לאחרים ולתת להם מה שרק הוא מסוגל לתת. דווקא היכולת הזאת עושה את האדם דומה לבורא ביחס שלו כלפי האחרים.

ולכן חכמת הקבלה מסבירה שאסור ללחוץ על האדם, אסור לדכא אותו. החינוך חייב להיות חופשי: אנחנו מלמדים את האנשים לערבות הדדית, לקשר הדדי, לעזרה הדדית, למילוי הדדי, אך ללא כפייה. אם נכתיב לאדם משהו מעבר לכך, בזה אנחנו נמנע ממנו את היכולת לאיחוד נכון עם האחרים ולהבאת התרומה הייחודית שלו לטובת הכלל. הוא כבר לא יוכל להיות כמו הבורא ביחס לעולם, ולא יוכל לעלות בעצמו למדרגת הבורא, למדרגת המשפיע.

לכן "השפעה", זה כאשר אני מקבל מהבורא ומעביר דרכי את האור שמיועד לאחרים. כדי לאפשר לאדם לבצע את זה, אנחנו צריכים לתת לו את החינוך המתאים, ללא דיכוי ולחץ, לפי העיקרון: "חנוך לנער על פי דרכו". במילים אחרות, תפתח את התכונות שלו, אבל אל תלחץ, אל תכריח ואל תשבור.

זוהי שיטה מיוחדת ואנחנו צריכים ללמוד להשתמש בה. אם אנחנו נקנה כזה חינוך לילדינו, אז הם ייהפכו להיות בני אדם שלמים ומצליחים. מפני שאנחנו נלמד אותם להתחבר בקלות עם האחרים ובזה נספק להם אמצעים להתקרבות אל האור, שהודות לזה יהיה להם קל לזהות את הכוח הכולל שנסתר בטבע. וזוהי הייחודיות של החינוך שלנו.

למעשה לאדם בעולם הזה חסר רק דבר אחד, לדעת להתחבר עם בני אדם אחרים. בכך שהוא ילמד להתחבר, הוא ללא ספק ינחל הצלחה בכול. וזהו תיקון העולם. וכל שאר העיסוקים שלנו, זה בסך הכול שקר עצמי. אנחנו מבלבלים את עצמנו על ידי הצלחות מדומות, שמאחוריהן כל פעם באות האכזבות, מגיע המשבר והצרות שלנו רק הולכות ומתגברות.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס בברזיל, 05.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חוקי החיבור בין הנשמות
האור שבקריסטל
בקבוצה תמצא את הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest