תלות נצחית באור

הרב מיכאל לייטמן

שאלה: במה נבדלת "הכרת הרע" מ"תיקון הרע"?

תשובתי: הרצון נברא על ידי האור ואינו יכול להשתנות בעצמו. מחוץ לאור הרצון הוא "0", אינו קיים! הוא נמצא בתלות מוחלטת בהשפעת האור שברא אותו.  בבריאה לא קיים דבר חוץ מהאור והרצון שנברא על ידו. הרצון יכול להיות החל מ"אגואיסטי לחלוטין" ועד "אלטרואיסטי לחלוטין", הכול תלוי באיזו עוצמה האור משפיע עליו.

כאשר מדובר על הרצון, יש לומר איזה רצון, זה נקבע לחלוטין על ידי האור. זה כמו גוש ברזל שמעליו נמצא מגנט, כל התנהגות של גוש הברזל תלויה בהתנהגות המגנט. תמיד ולנצח אנחנו תלויים לחלוטין באור, בהשפעתו עלינו. אם היא תיפסק, אנחנו נעלם!

מילוי הרצון על ידי האור מעורר בנו תענוג. התרוקנותו של הרצון מעוררת בנו סבל. התרחקותו הכמעט מוחלטת של האור (מהרצון) מעוררת בנו הרגשה שהאור הפסיק להיות מקור לקיומנו (הסתרתו של הבורא). התקרבות האור מהסתרתו, מעוררת בנו הרגשה של "הכרת הרע", של האגואיזם שלנו לעומת תכונת ההשפעה והאהבה שלו, גם אם עדיין איננו מרגישים זאת. בהתקרבות יותר גדולה של האור, מורגשת "הכרת האגו" כתכונה לא רצויה, במצב זה הבורא ערב לכך שהאדם לא ישתמש יותר באגו שלו. אך אם יתרחק האור, האדם ייפול ללא ספק שוב לתוך האגואיזם הטבעי שלו.

חכמת הקבלה מסבירה לנו כיצד ניתן לשלוט בהשפעת האור עלינו ולהביא את עצמנו במהירות ובקלות לשלמות, במקום להתקדם אל האור על ידי "הכרת הרע" על עצמנו. בכל מקרה, אנחנו תלויים לנצח באור וזה נפלא, כי הוא בוודאות יביא אותנו לשלמות.

ידיעות קודמות בנושא:
גרגר של אור – מה מסתתר בו?
המאור המחזיר למוטב
הדואליות והאחדות של הרוחניות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest