דף הבית / המשבר ופתרונו / תלות הדדית גוברת

תלות הדדית גוברת

שאלה: אם בשלב הנוכחי אנחנו לא מתארים לעצמנו את החברה האינטגרלית בצורה ממש נכונה, אז האם הטבע ישנה ויתקן אותנו?

תשובתי: אנחנו נבין אותו בהדרגה על ידי לימוד עצמי. התהליך הזה של הלימוד העצמי, הוא כמו אצל ילדים, זו לגמרי אותה מערכת. מה גם, שלאנושות כבר קיימים פיתוחים כאלה (במיוחד אם אנחנו מדברים על חכמת הקבלה), שמראים לנו באופן מלא באיזו צורה ללכת.

כיצד אדם צריך לארגן את עצמו עם הסובבים? להעמיד את עצמו תחת השפעתה של הסביבה הנכונה. מדוע הבחירה החופשית היא דווקא בזה? אֵילו ערכים צריכים להיות מוגבהים בראש ובראשונה? מה גם, שהם צריכים להיות מוגבהים בצורה מלאכותית, ואחר כך האדם יתחיל לתפוס ולראות אותם כבסיסיים ונחוצים באמת.

אחר כך הכרחית ההתכללות בחברה הזאת, התמוססות הדרגתית בתוכה, כאשר יחד עם זה האדם לא מאבד את האני שלו. דרך אגב, אנחנו לא הולכים נגד האגו שלנו, אנחנו בשום פנים ואופן לא מדכאים אותו!

אנחנו בכלל לא מדכאים שום דבר באדם! הוא לא צריך לסלק בתוכו שום דבר. לא משנה מי אתה, איפה התחנכת לפני כן ומה הן ההשקפות שלך, מה הן התכונות המולדות שלך, הערכים וההשקפות שקיבלת תוך כדי תהליך החינוך.

אתה מתחיל להתכלל בקבוצה שמהווה בפני עצמה מיני חברה, ובה אתה מתחיל לעבוד על שיתוף הפעולה ההדדי הזה. העיקר זה, לֵמה זה מיועד? כדי ליצור באדם כלֵי קשר חדשים עם האחרים, כזאת מערכת תקשורת, שהוא מתחיל לראות שהוא לגמרי תלוי באחרים.

שאלה: האדם כבר מתחיל לראות את התלות הזאת, על אף שבעיקרון היא רק מעצבנת אותו.

תשובתי: נכון. אבל אין לאן לברוח ממנה. אנחנו צריכים לעשות עם זה משהו! כי אחרת אנחנו פשוט ניעלם! כבר עכשיו מדברים על רעב, קור, יובש, בעיות נוראיות בכלכלה ובפיננסים וכולי, שמתקרבים אלינו. אנשים ייזרקו לרחוב, האבטלה תגדל. כלומר, הכול הולך לקראת התפרקות מוחלטת. דווקא זה מצביע על כך, שאנחנו צריכים למצוא בינינו את נקודת האיזון הנכונה.

מתוך שיחה עם ואלריה חצ'טוריאן, 26.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חברה זה הגוף הרוחני היחיד
לרגש של האינטגרליות אין גבולות
"לבלוע" את כל הבריאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest