דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תכנסו לעולם של הזוהר

תכנסו לעולם של הזוהר

שאלה: מדוע הקריאה של "הקדמת ספר הזוהר" יותר יעילה לחיבור, מאשר שאר הטקסטים?

תשובתי: "הקדמת ספר הזוהר" דורשת הכנה. האדם צריך להיות קצת מיואש מהעבודה שלו. הוא בכל זאת צריך איך שהוא לתאר לעצמו את המערכת של ה"עולמות", שמתפשטת ממעלה למטה, לפחות בצורה מאוד סכמטית פשוטה: זרימה של "אורות", יחס בין "אורות" ו"כלים", "צמצום", "מסך", "אור חוזר", "נרנח"י", "כח"ב זו"ן".

העיקר, שיהיה לו רצון מתוך ריבוי של כל מיני הדוגמאות והתיאורים להבין, שהוא פשוט צריך להיכנס לתוך הזוהר, וזה הכול. כאילו שאתה נכנס לאיזו ארץ, ואז בהימצאך בתוכה אתה לומד אותה: אתה לומד את השפה, מכיר את האנשים, לומד את התנהגותם, את האופי המיוחד של המקום הזה וכל השאר, בתנאי שאתה נמצא שם. אתה סופג את זה דרך כל החושים שלך.

כך הזוהר רוצה לחייב אותנו, כי בזה הוא צריך לשבור בנו איזה שהם מחסומים פנימיים, כדי שאתה תיכנס פנימה, וזה הכול. בשביל מה הוא מביא כל מיני דוגמאות, כמו למשל "כוס של ברכה", ש"חייב להיות על חמש אצבעות"? האם אי אפשר היה לתת דוגמה אחת או בכלל לא לתת דוגמאות, אלא רק לתאר הכול ב"ספירות" ו"פרצופים"?

אלא העניין הוא, שבזה שהוא נותן לך הרבה התרשמויות דומות, הוא יוצר בך התרשמות כללית, כאילו שאתה נכנס עם כל הגוף שלך פנימה. אתה מתחיל לקבל את הזוהר לא כטקסט שנמצא לפניך, אלא כעולם שלם שעוטף אותך מכל הצדדים. כך הזוהר פועל. תתחיל להרגיש את זה בצורה כזאת.

מתוך שיעור על "הקדמת ספר הזוהר", 01.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מפתח להשגת ספר הזוהר
עולמו של ספר הזוהר
לאן מוביל אותנו ספר הזוהר?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest