דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תכנית קשר הערבות

תכנית קשר הערבות

laitman_2008-12-07_6468.jpg

על ידי המאמצים שלנו להיכלל במרכז הקבוצה, אנחנו נלמד מה זה ערבות. כי זה לא מושג תיאורטי ולא איזה מצב סטאטי, אלא זו שיטה, תוכנית הקשר בינינו. היא קובעת באופן מוחלט, איך אנחנו נכנסים ל"היצמדות" זה עם זה, כמו גלגלי שיניים.

אבל אנחנו חייבים כל הזמן להישאר גם צמודים וגם נפרדים זה מזה. כי דווקא המצב הזה מאפשר לנו לשמור על הייחודיות של כל אחד ולברר את השתתפותו בחיים הכלליים. כל אחד מוסיף ומעשיר את האחרים, בכך שרוצה להידבק לכולם, על אף הרגשת הפירוד.

זה דומה לגוף שלנו, שבו כל איבר שומר על הייחודיות שלו ולא מתבטל בין האחרים, בזה ששוכח את העבודה שמוטלת עליו. להיפך, הוא מבצע בנאמנות את עבודתו, בכך שמשתמש בכל התכונות והאבחנות המיוחדות שלו ודווקא דרכן מוסר את הייחודיות שלו לאחרים.

אחד הוא ירוק, והשני צהוב, והשלישי כחול, כל אחד נשאר בצבע שלו, אבל כולנו תורמים את הצבעים שלנו לתמונה אחת כללית נפלאה. לכן הערבות, ובכלל מושג החיבור עצמו, מתגלה רק במרכז, היכן שאנחנו לומדים לשלב את שני הקצוות יחד – החופש האישי והתלות הכוללת.

אנחנו מתחילים לכבד את הפירוד שלנו ומבינים מדוע הבורא ברא אותנו עם היצר הרע. אנחנו רואים איזו עזרה הוא נותן לנו בכך שמפריע לנו להתחבר. לאגו יש לא פחות חשיבות מאשר לכוח החיבור, בכך שהוא עומד ישר מולו בשווה. כי רק על ידי הפער ביניהם – מצד אחד, הרגשת ההופכיות שלי, ומצד שני השוויון – אני רוכש הבנה, הכרה, שׂכל.

אני נשאר נפרד, ולמרות זאת נדבק למרכז. והודות לזה, כל החלל האין סופי הזה בין הפירוד והדבקות, כל המרחק בין נקודת העולם הזה ועולם אין סוף, הופך למקום גילוי מהות הבורא. אחרת, אני אף פעם לא הייתי משיג אותו. הייתי נשאר כנקודה אחת שאבדה והתמוססה בתוך האור.

לכן, העבודה העיקרית והקבועה שלנו היא בבירור מרכז הקבוצה, כדי למצוא שם את המקום שלנו ויותר בבירור לגלות לעצמנו את המושג הזה, עד שמשיגים את גמר התיקון. ובדרך אנחנו משיגים "עולמות", "פרצופים", "ספירות עליונות", כי כל זה מסמל את מערכת היחסים בינינו.

כל מה שחכמת הקבלה מדברת עליו, כל הדרך, החל מנקודת האיחוד שקיימת בזכות הכוח העליון ועד לנקודת האיחוד, שנוצרה על ידי המאמצים העצמיים שלנו, זה הגילוי של כל מיני צורות ההתקשרות בינינו, שנקראות "עולמות", "פרצופים", "ספירות".

אולם כאשר אנחנו מבררים את מערכת הקשרים בינינו, מסתבר שלמעשה, היא קובעת את התנאים להידמות לאור העליון. יוצא, שהקשר שלנו הוא יותר ויותר תואם לאור העליון ובהתאם לכך, האור מתגלה בתוך הקשר הזה ככוח החיוּת, כוח ההשגה וההבנה. והרגשת החיים הזאת הולכת ומתחזקת עד שכל הקשרים בינינו יתוקנו ואז האור, כוח החיים, יתגלה במידתו המלאה.

מתוך שיעור בנושא שאלות על הסדנה, 22.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הכיוון למרכז החיים
לתפוס עם השיניים או להתחבר בגלגלי שיניים
להפוך את הרע לטוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest