תיקון רוחני ומעשר

שאלה: בקבוצה הקטנה שלנו יש יחס של יראת כבוד זה כלפי זה. עד כמה אנחנו חייבים לשמור את כל התנאים: לשלם מעשר, ללמוד ב- "Learning center" וכולי?

תשובתי: התשלום של המעשר אינו שייך לקבוצות.

אם איזה תלמיד בודד שלומד יחד איתנו, נניח בצ'וּקוֹטְקָה או בהוואי, לא חשוב היכן, אנחנו משתדלים ליצור עבורו אווירה שבה הוא יכול להתפתח כמו עוּבָּר ברחם אימו. אנחנו משתדלים ליצור עבורו אינקובאטור בכל השיטות הטכניות, בכל הדרכים האפשריות והאמצעים שלנו.

אם הוא רוצה להתקרב אלינו, אז הוא צריך להחשיב אותנו כקבוצה שלו. אנחנו מארגנים עבורו קבוצת מיקוד, מספקים שידור של שיעורים וסדנאות, מתרגמים אותם לכל השפות. בזמן שיעור רגיל, באספקת השירות הזה, עובדים אצלנו 50 איש שעובדים למען אלה שמפוזרים בכל רחבי העולם, כולל אותך.

אם אדם רוצה להתקדם, הוא חייב להשתתף בחיי הקבוצה הכלל עולמית, לתמוך בקיומה, לעזור לה. תשלום המעשר הולך לאחזקת הבניין, שעולה המון כסף, למשכורות מינימום של העובדים בהפצה (המשכורות שלנו הרבה פחות ממשכורת ממוצעת במדינה).

לכן כולם צריכים להשקיע את החלק שלהם בעבודה הזאת. אנחנו מחשיבים אדם לחבר קבוצה, כל מי שמשתתף בצורה רצינית בזה: נוכח בשיעורים, משלם מעשר, עוסק בהפצה, לא משנה אם זה אדם אחד, קבוצה קטנה או גדולה.

מעשר, זה דבר חשוב מאוד. והעניין הוא לא רק כספי. בתורה כתוב בצורה פשוטה מאוד: תשלם 10%, מפני שאתה לא יכול לתקן את החלק הזה. את כל השאר יתקן האור העליון. ואם לא תיתן את 10% הזה, כי קשה מאוד לתלוש אותם מעצמך, אז אתה תבזבז אותם על כל מיני שטויות שאליהן מושך אותך האגו שלך. מדובר על תיקון רוחני, לכן כל כך קשה לנו לשלם את המעשר.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 11.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
המשמעות הרוחנית של המעשׂר
מה זה מעשר לפי התורה?
מעשר – שאלות ותשובות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest