דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / תיקון עצמי – תיקון עולם

תיקון עצמי – תיקון עולם

הערה: פעם הציונים קיוו שאם נחזור לארץ ישראל, אז שוב יתעוררו בנו כל הדברים הטובים.

תשובתי: על מה הציונים הסתמכו: על האמונה ביצר הטוב של האנושות? כל זה לא היה ולא נברא. הרצל אמר: "בכל המקומות שבהם גרנו, ניסינו בתום לב להתערבב עם העמים האחרים, אבל אין הם רוצים אותנו. אבל אם עמי העולם לא היו מתנגדים, אז ודאי שהיינו מתערבבים איתם, מפני שלא היינו מתמקדים במה שאנחנו".

אנחנו התפללנו שיתנו לנו לייסד מדינה, בדיוק כמו כל מדינה אחרת, רק שלנו, משלנו: "תנו לנו את ההזדמנות הזאת, ואנחנו לא נפריע לכם, הכול יהיה שקט, רגוע".

שאלה: מה על היהודי לעשות, כשהוא רואה שנאה בהמית בעיניו של אנטישמי? הוא מסביר לשונא שלו שהעם שלו העניק לעולם הרבה פרסי נובל…

תשובתי: אנחנו יכולים לומר כל מה שבא לנו, אבל האנטישמי מבין שזה לא כך. הוא מרגיש עם כל הטבע שלו, שיהודי זה הרע שבעולם. אנחנו צריכים לתת לאנשים אחרים את שיטת האיחוד, זה מה שהם דורשים מאיתנו. העולם נמצא במלחמות בלתי פוסקות לאורך אלפי שנים, מפני שהיהודים לא נותנים את השיטה הזאת במקום מלחמות.

שאלה: אז מה עליי לומר לאנטישמי?

תשובתי: "בוא נלך יחד ונגלה למה קיימת כזאת תופעה בעולם, כמו העם היהודי: מאיפה הוא, מה הוא צריך לעשות, למה אתה שונא אותו ואיך אנחנו צריכים להסביר לעם שהכל נובע מהתוכנית העליונה של הטבע". אבל, באופן כללי, אנחנו פשוט צריכים להראות לעצמנו, שכשאנחנו מתאחדים, אנחנו הופכים לעם אחד מאוחד. ברגע שאנחנו מגיעים לזה, לפי העיקרון שהונח עוד על ידי אברהם, אז הכול מסביב נרגע, נהיה שקט, כל הסערות מיד שוככות.

אנחנו רק צריכים להשיג בינינו הבנה הדדית, איחוד, להפוך להיות "כאיש אחד בלב אחד", להתעלות עד לדרגה של "ואהבת לרעך כמוך", ואנחנו מיד נראה, כיצד אותו הדבר יתגלה בעולם. וכל זה, מבלי לומר מילה אחת לאף אחד! גם אם נהיה כלואים בגטו גדול ואומות העולם לא יראו אותנו, אבל נגיע למצב של חיבור בינינו, והעולם מיד יירגע. העיקר בשבילנו זה לבוא לאיחוד הלבבות, כלומר לעלות מעל לאגו שלנו. כשאנחנו מתקנים את עצמנו, אנחנו יכולים לתקן את כל האומות, את כל העולם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "הדור האחרון" מס' 9, 14.6.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest