דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תיקון הלב: מכה אחרי מכה

תיקון הלב: מכה אחרי מכה

מתוך שיעור מס' 2 בכנס הקבלה בברלין

שאלה: מה קורה עם האיחוד האירופי? לפני חודש נדמה היה שהכול נע לקראת התמוטטות, ועכשיו כאילו הכול בסדר?

תשובתי: כמובן. וכך זה יחזור על עצמו עוד הרבה פעמים: הרושם שעוד מעט תגיע ההתמוטטות, וההרגשה שעוד מעט הכול יהיה בסדר. רק בדרך של התפתחות כזאת עקבית והדרגתית, אנחנו מבינים שעלינו להשתנות.

באופן כללי, צריך להבין, שמטרתו של הטבע אינה לעשות לנו רע. ההתמוטטות צריכה להיות פנימית. ההתמוטטות צריכה להיות בהכרה, בהבנה של היחס השגוי שלנו כלפי עצמנו וכלפי העולם. זה אינו חייב להתבטא באיזושהי סופה או צונאמי, רעידת אדמה, התפרצות הר געש, קור של מינוס חמישים מעלות וכדומה. כל זה נחוץ רק כדי להוציא אותנו מהביצה של עצמנו, להעלות אותנו, להכריח אותנו לחשוב על משהו. יתר על כן, דווקא פעולות סדרתיות מהסוג הזה של: מכה פתאומית, נסיגה, שוב מכה ושוב נסיגה, הן שמוציאות את האדם בהדרגה מתוך עצמו.

בכל פעם נדמה לנו שזה אותו הדבר, אך למעשה זה אינו כך. בכל פעם אנחנו מעבדים אגואיזם אחר, חלק יותר גדול שלו. איננו מרגישים את ההבדל המהותי בין המכות, איננו מרגישים כיצד בכל פעם מדובר בחלקים שונים לחלוטין של האגואיזם. הרי הוא רבגוני, וכל עוד הוא לא השיג את מצבו האחרון ביותר, דבר לא ישתנה. לכן אנחנו צריכים לעבור כמות עצומה של מכות קטנות. חלק מהן כבר עברנו כשירדנו מעולם אין סוף לעולמנו ב-125 המדרגות. במדרגות הללו מסתתרות מיליארדי פעולות ומאורעות שעלינו לעבור בעולם שלנו. אנחנו חייבים לעבד אותם במהלך הגלגולים שלנו.

דבר אינו מקרי, ודבר אינו יכול לקרות בפתאומיות. לא ניתן לדלג על המדרגות. אנחנו חייבים לבלוע כל גלולה וכל כדור, רק בצורה כזאת אנחנו לומדים. אין ברירה אחרת.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס הקבלה בברלין, 28.01.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest