דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תינוק שעטוף בכיסוי של העולם הזה

תינוק שעטוף בכיסוי של העולם הזה

laitman_2010-05_ny_930cb3b636_b-70.jpg

במה נבדלת תפיסתם של תינוק, ילד קטן, נער מתבגר ואדם מבוגר? הרי הם כולם נמצאים באותו העולם, כמונו, ורואים אותו לפניהם. אך עד כמה כל אחד מהם מגלה את העולם הזה, זה תלוי בהתפתחות שלו, ובאותה המידה הוא משתתף באופן עצמאי בחיים שלו. וגם העולם מתייחס אליו בהתאם להתפתחות.

למשל, עד גיל עשר הילד עדיין נחשב לקטן ותורם תרומה מעשית בהתאם להרגשתו והבנתו. ואת כל ההבדל בין התפיסה הילדותית הזאת לבין הבוגרת, הסביבה "מכסה" תרתי משמע: גם מסתירה מהילד דברים שאותם הוא בינתיים לא יכול להבין ולעכל בצורה נכונה, וגם מפצה ומשלימה על מה שהוא לא מסוגל לעשות בעצמו. יוצא, שהילד מקבל מהעולם את כל מה שהוא לא יכול בינתיים להרוויח.

אותו הדבר מתרחש איתנו בעבודה הרוחנית. אנחנו עומדים מול הבורא, מול האור העליון, שנמצא במנוחה מוחלטת, שאין עוד מלבדו. אך בינתיים קיימת הסתרה שאותה אנחנו לא מסוגלים לגלות, ושמשלימה את החיסרון של העבודה שלנו.

אז מתי כבר יכול להיחשב שהאדם נמצא במצב של "לא לשמה" (למען עצמו) שממנו מגיעים ל"לשמה", להשפעה? רק כשהוא מרגיש שהוא בהחלט נמצא מול הבורא, אך ביניהם ניצבת איזו תמונת מציאות. היא מצטיירת על ידי התכונות וההרגשות שלו, זה העולם המדומה, שנדמה לו כקיים: חברים, קבוצה וכל מה שמסביב. כל מה שבינתיים מבדיל את האדם מהאור העליון הפשוט, כלומר מתכונת ההשפעה והאהבה החלוטה.

זה מבדיל אותו מפני שאין לו בינתיים את התכונות האלה, אלא הוא עושה חישובים ומתנהג בהתאם להתפתחות שלו. אך כבר יש לו הרגשה והבנה נכונים, שהוא ניצב מול הבורא, ונבדל ממנו על ידי תמונת העולם הזה שדרכה הוא עובד עם הבורא. תמונת המציאות הזאת, למעשה מורכבת מכל התכונות הלא מתוקנות שלו, שכמו "שׂערות" מסתירות ומגינות (מפצות).

כי אם הכל היה גלוי לפניו, מובן שהוא לא היה יכול להיכנס ליחסים נכונים עם הבורא.

כך עלינו לבחון את מצבנו. רק מתוך המצב הזה של "לא לשמה", כשאנחנו בטוחים, שקיים מצב של "לשמה" (השפעה), אך אנחנו לא נמצאים בו, אנחנו יכולים לבוא בהדרגה ללשמה אם כל הזמן ובעקשנות מנסים לגלות את הבורא ובוחנים את כל המאורעות כהזדמנות, שניתנה לנו מלמעלה, כדי לתקן את המצב של "לא לשמה" שלנו ולהשיג מצב של "לשמה".

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 19.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מאגואיזם להשפעה באמונה למעלה מהדעת
לי עצמי זה לא היה עולה בראש…
הצללית הכהה שלי על הרקע הלבן של ההשפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest