דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תינוק שמשחק בתחתית הסולם

תינוק שמשחק בתחתית הסולם

חומר הבריאה הוא רצון לקבל שנברא על ידי האור. חוץ מהאור, הרצון להשפיע, והכלי, שהוא הרצון לקבל, אין יותר שום דבר בכל המציאות. האור שמשפיע על הרצון מוסיף לו את התכונה שלו, תכונה דלהשפיע, ואז הרצון הזה יכול לעבוד או לשם עצמו, על מנת לקבל, או בעל מנת להשפיע. כך נוצרים כל העולמות, שבהם הרצון פועל תחת השפעת האור.

אבל קיים מצב מיוחד שנקרא "העולם הזה", שהרצון מרוחק בצורה מקסימלית מהאור ונמצא בתחתית הסולם של המדרגות הרוחניות. הסולם הזה ירד מעולם אין סוף, שבו האור היה מגולה לגמרי כלפי הרצון, ובזה הוא יצר 125 מדרגות של הסתרה, העלמה, שזה חמישה ה"עולמות". עולם, מסמל העלם והסתר של האור.

האור מסתיר את עצמו יותר ויותר בכל עולם, עד שאנחנו מגיעים למצב של היום, שעומדים מאחורי כל ההעלמות, כלומר למטה מכל העולמות, ולא מרגישים כלום. מה שמיוחד במצב הזה, שדווקא אז אנחנו הופכים להיות חופשיים! האור לא משפיע עלינו, ואנחנו יכולים כביכול לעשות כל מה שעולה בדעתנו.

אם אנחנו עולים קצת יותר למעלה בסולם המדרגות, אז אנחנו מגיעים למגע עם האור, אנחנו יודעים ומשיגים אותו, מכירים את התכונות שלו, וזה מחייב אותנו לפעול בהתאם. כי האור יותר חזק מאיתנו!

אבל כאשר אנחנו נמצאים בעולם הזה, בניתוק מוחלט מהאור, אנחנו לא מכירים אותו ואנו חופשיים לעשות מה שאנחנו רוצים, כמו ילדים קטנים שנשארו בבית ללא ההורים. אימא יכולה להיות בחדר הסמוך, אבל התינוק אינו מבין ואינו מרגיש את זה ומרגיש את עצמו חופשי לגמרי. כך אפשר לתאר את המצב שלנו.

זה שאנחנו מקבלים כזה חופש, זה מאפשר לנו יכולת להתפרע, לעשות מה שבא לנו מטעם הרצון לקבל שלנו. או שאנחנו יכולים בעצמנו לחפש איך לסדר, לארגן, לפרמט את הרצון לקבל שלנו, כדי להתנהג כך, כאילו שאימא נמצאת ליד, שנהייה "ילדים טובים" שקיבלנו את תכונת ההשפעה.

השיטה שעוזרת לנו לגלות את תכונת ההשפעה ולרכוש אותה, נקראת חכמת הקבלה.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 22.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לצמוח מה"נקודה שבלב"
לצאת מתוך הגבולות של החומר
להוביל את הרצון אל האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest