דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / תיאוריית האנטישמיות – חלק ב'

תיאוריית האנטישמיות – חלק ב'

נושאי שיטת האחדות

שאלה: הבורא, זו תכונת השפעה, כל טוב, והוא ברא את הנברא כהפוך ומנוגד לו. נאמר אצל רש"י ומפרשי תורה רבים אחרים: "יצר לב האדם רע מנעוריו". מה זה אומר "מנעוריו"?

תשובתי: מרגע שאדם נולד. כל אדם נולד כאגואיסט.

הערה: אם כך השנאה שלנו כלפי הבורא היא טבעית, מאחר ואנחנו הפוכים ומנוגדים לו. אנחנו אוהבים לקבל אבל לא אוהבים להשפיע, לתת. או שאוהבים לתת אבל עם הכוונה לקבל.

תשובתי: מה גם שאנחנו אוהבים לקבל כמה שיותר.

שאלה: כלומר השנאה כלפי הבורא נובעת מתוך השורש שלנו?

תשובתי: כן, בתוכנו מלכתחילה טמונה הופכיות לבורא שאותה עלינו לתקן לתכונה הפוכה, של אהבה אליו. באומות העולם אין שורש כזה, מפני שאין להם מה לתקן. הם פשוט נצמדים אלינו לפי מידת התיקון שלנו. ואם אנחנו לא מתתקנים אז הם מרגישים, שאנחנו היהודים, כביכול נושאים לתוך העולם אנרגיה שלילית.

שאלה: אפילו בתלמוד נאמר שאם עם ישראל חוזר בתשובה, אז ניצל, ואם לא, אז "כאן יהיה מקום קבורתכם". כלומר הבורא, הבליט, הבדיל קבוצה של אנשים מתוך כל העמים, איחד אותם בכוח ונתן להם את שיטת האיחוד. ומה הלאה?

תשובתי: בזמנו של אברהם, הבורא הטמיע בבבלים מסוימים את ההשתוקקות אליו, ואברהם איחד את כל אלה שהשתוקקו לפי קריאתו להשגת הבורא. כך נוצרה קבוצה, שהחלה להיקרא "ישראל" (יש אל הבורא).

הערה: בהמשך, כאשר היהודים התאספו בתחתית של הר סיני, הבורא הציב להם תנאי: או שאתם מקבלים את התורה, את חוקי ההשפעה, חוקי האיחוד, או שכאן יהיה מקום קבורתכם. כלומר, ישנו עם, שקיבל תרופה לכל הבעיות, מפני שרק בהתקרבות לבורא אנחנו יכולים לפתור אותן.

תגובתי: התרופה הזו היא העלייה מעל לאגו שלנו ואפשר להתעלות מעליו רק אם תבקש את זה מאוד, ולא לבד, אלא יחד עם השאר. תאסוף הרבה אנשים, שיפנו יחד לבורא כדי שיפטור אותם מהאגו וייתן להם את תכונת האהבה וקשר ביניהם.

מתוך תוכנית טלוויזיה "ניתוח שיטתי של התפתחות עם ישראל", 22.07.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest