תטעם מעט אור!

האור המחזיר למוטב הוא האור הממלא את כל המציאות, שאתה משתמש בו למטרת תיקון הרצונות (הכלים). האור הוא אותו האור, רק שאתה משתמש בו לתיקון הכלים.

נניח שעומד לפניי שולחן שערוך בצורה נפלאה, מלא במטעמים מיוחדים, אך אין לי תאבון מיוחד. אומרים לי: "אתה בכל זאת חייב לאכול! נכון שאתה חולה ואין לך תאבון, אך תטעם לפחות מעט!" ואני אוכל, ללא רצון, אלא רק כדי להבריא. לאחר מכן אני מבריא, ניגש מתוך רצון לאותם המאכלים ומקבל מהם תענוג.

המאכלים לא השתנו. השתנה היחס שלי אליהם. בהתחלה השתמשתי בהם לשיפור הבריאות, זה נקרא "האור המחזיר למוטב", אור חסדים, "תשובה מיראה". דרגת בינה. לאחר מכן, תיקנתי את עצמי והתחלתי לקבל ברצונות האלה בכוונה על מנת להשפיע, ואז האור הזה הפך להיות עבורי לאור חכמה.

מי ביצע שינוי באור ? – אני. איזה אור זה? – אור חסדים לתיקון הרצון, אור חכמה לתענוג. הכול תלוי כיצד אני מתייחס אל האור. אם אני רוצה רק לתקן את היחס שלי לזולת (כי הרי בשלב הראשון נדרש תיקון), זה אומר שאני משתמש באותו האור כ"חפץ חסד" (אינני רוצה כלום לעצמי). האור הוא ההשפעה. ולאחר מכן, באותו האור, באותה ההשפעה, אני יכול להשתמש כשאני נהנה מכך שאני משפיע.

ההשפעה/הבורא/האור ממלא את כל המציאות. אנחנו מתקיימים בתוך המציאות הזאת, והכול תלויי ביחס שלנו. לפי סוג היחס שלנו אנחנו קובעים היכן אנחנו נמצאים: בעולם הזה או בעולם העליון, בכל מיני מדרגות ומצבים.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 25.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כשבא הבוקר…
דוגמא לגילוי הקוד של הזוהר בתוכי
כל החיים – בין שני אורות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest