דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / תחת שליטת העליון

תחת שליטת העליון

"אם עוד רבות בשנים לפיהן ישיב (האח) גאלתו מכסף מקנתו" (ויקרא, פרשת "בהר", כ"ה, נ"א).

אני יכול להגיע להסכמה עם בעל הבית ולפדות את עצמי בהדרגה. הוא משחרר אותי לחופשי בתנאי שאני אחזיר לו על כל שנת חופש את אותו סכום הכסף שהוא שילם עבורי, יותר נכון, להחזיר מסך, כי כסף נובע מהמילה "כיסוף", כיסוי, מסך.

שאלה: אם כל מה שעליו מדובר בתורה מתרחש בתוכי, אז מה זה בתוכי "אח שלי" שאותו אפשר למכור?

תשובתי: יש כזה תנאי: לווה עליי ואני פורע. כלומר, אני יכול להיכנס לחנות ולקחת מה שאני צריך, למרות שאין לי כסף. אבל רושמים אותי בספר של חובות, ואני אוכל לקבל בלי סוף. אם אני משתמש בזה לצורך ההתעלות הרוחנית שלי, אז אני יכול לקחת מהחנות הרוחנית כל מה שנחוץ, העיקר שאני אשתמש בזה בצורה נכונה.

ברגע שאני מתחיל להשתמש בצורה לא נכונה במה שאני מקבל, אז כל מה שאני לא מחזיר נרשם לי בתור חוב תחת סעיף מיוחד. ואחר כך ביום כיפור נעשה החשבון, מה התרחש במשך השנה: כמה לקחתי וכמה החזרתי.

בדרך הרוחנית אני תמיד יכול להשתמש בסוג כזה של אפשרות לצורך העבודה שלי. לכן בתורה נאמר, שאם בעל הבית קנה עבד, אז העבד יכול לצאת לחופשי כשחותם על הסכם שהוא בהדרגה, כל יום, כל חודש או כל שנה, יתחיל להחזיר עבור עצמו את התשלום על ידי אותו מסך שאיתו קנו אותו.

זה אומר, שאני נדבק לפרצוף עליון והוא מאכיל אותי. אני נמצא תחת המסך שלו, הוא נכלל בעבודה הזאת עם האור העליון, וכשאני מבטל את האגו שלי, עובד יחד איתו, אבל רק כעובָּר או כפרצוף קטן. אני אוכל לצאת מתחתיו רק אם אשלם את כל הסכום.

כאן נוצרת בעיה: מי ייקח אותי? מפני שאני בכל זאת עדיין קטן מאוד. כלומר, הקרובים שלי צריכים לקחת אותי תחת חסותם ואני עובר מרשות לרשות. מעבר כזה נקרא מעבר משליטה אחת לאחרת, כאילו שאתה עובר לגור ממדינה אחת למדינה אחרת, למערכת אחרת לגמרי. זה מאוד לא פשוט, מפני שהאדם מחליף את האמצעי של ההתעלות הרוחנית שלו, שבעזרתו הוא יעלה.

שאלה: מה זה הרצון הזה שבתוכי, שמנהל כזה משחק?

תשובתי: הרצון להיות עצמאי, לנצל את עצמי באופן מקסימלי ויעיל ביותר בכל רגע של התנועה שלי. אם אני יכול לצאת מתחת לשליטה של בעל הבית הזר, זהו שינוי גדול.

כדי להבין מה זה "בעל בית זר" שבתוכי, צריך לדעת את החוק של יחס הפוך בין כלים ואורות. יוצא, שאם אני אוכל להיות עצמאי באופן מקסימלי מבעל הבית הזר, אז אני מבצע עבודה גדולה מאוד, השווה נניח לכוח שמוכפל במרחק. לכן ככל שהמרחק בינינו הוא גדול יותר, כך אני משקיע כוח גדול יותר, מקבל מסך גדול יותר ומושך לעצמי יותר אור.

כל אדם, כשהוא קורא את השורות, יכול לתרגם אותן לשפה פנימית ולהתחיל לאט לאט לטחון ולנקות את עצמו רוחנית.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 19.11.2014

One comment

  1. רונית ישר אל

    בוקר מבורך התגובה שלי היא הודיה לעליון שבח והתפעלות על האורות שיוצאים מכם גדולי הדור
    רונית צעירה תל אביב
    חזק ואמץ ויישר כח לעשו
    ת רצון אבינו שבשמיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest