דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תחנת ביניים נידחת שנקראת "כדור הארץ"

תחנת ביניים נידחת שנקראת "כדור הארץ"

אם המטרה היא בלתי ניתנת להשגה, אז אני שוכח ממנה. נאמר, "אין אדם חושק בבת מלך", רק נסיך יכול להתחתן איתה. ואם אני לא נסיך ואין לי שום סיכוי, אז בשביל מה עליי להצטער כל החיים על משהו שהוא בלתי מושג. הרצון לקבל שלי, שהוא רצון ליהנות, לא יאפשר לי לסבול. לכן, יש הרבה דברים בעולם שאני בכלל לא רואה, הם אינם נמצאים בשדה הראיה שלי. בתת ההכרה אני חושב שהם בלתי ניתנים להשגה, לכן הם אפילו לא עולים בהכרה שלי. ישנם אנשים שבוער בהם הרצון להתחתן עם בת מלך, כי יש להם סיכוי להשיג זאת בעזרת כל מיני תחבולות. ואם אין לי שום סיכוי, אז אני נרגע.

לכן, ככל שאנחנו עולים, אנחנו מרגישים יותר ייסורים, בעיות, כי אנחנו נעשים ראויים יותר להישגים, לפרסים ולמילויים יותר גדולים. לכן, האדם נמצא בדילמה: או שהוא משתפר, משתנה ומתקדם (וזאת דרך ארוכה) ומשלם עליה ביוקר, או שהוא מפסיק להצטער על כך וזה נעלם משדה הראיה שלו, כאילו לא קיים. הבחירה בידיו!

לכן, ישנם אנשים שאומרים "אין ברירה" וממשיכים בדרך הרוחנית, וישנם כאלה שאומרים "אין ברירה" וחוזרים לקיום הגשמי. גם אלה וגם אלה אומרים "אין ברירה". הכול נקבע על ידי חוסר ברירה, אבל השאלה היא כלפי מה?

שאלה: אבל אין לנו שום מושג מהי השפעה! האם יש איזה רמז שאפשר להתחיל ממנו?

תשובתי: בוודאי שיש, זהו בירור בין החברים. הבורא לא מתגלה בדברים גבוהים. הוא יוצר לך בעיות בחיי היומיום שלך כדי שקודם כל תלמד מתוך זה שאתה לא מסוגל לשנות כלום. אתה לא שולט במצב. ישנם אלף גורמים שונים וגם הם לא קובעים כלום, אלא הם רק משרתים לכוח אחד שמסדר לך את כל הבלגן. הכוח הזה הוא ההיפך מהחיבור, ההיפך מאהבה ואת זה אתה צריך לברר. ואז יוצא, שעליך לאתר רק את החיבור והאהבה, לברר במה הם תלויים. הם תלויים בכוח שקיים מחוץ לך.

אתה מגיע לקשר עם האחרים ואתה רואה שזה לא מצליח, ואז אתה מזמין את הכוח שיכול להשפיע על הקשר ולתקן אותו. זו שיטה מאוד פשוטה ומעשית שחוץ ממנה לא קיים כלום.

אנחנו חושבים שצריך הרבה לעבוד וללמוד, לבנות ערים, לסדר את העולם, אבל לא צריך כלום! חייבים רק לסדר בהקדם את היחסים בינינו ולעלות.

אבל במקום זה אנחנו יורדים מהרכבת לפני הזמן בתחנה נידחת כלשהי שאין שם כלום חוץ ממזבלה, סירחון, ומסביב משוטטים שודדים. ופתאום אתה נשאר בתחנה הזאת לנצח ושם גם קוברים אותך. אלה החיים שלנו, במקום לעשות את הכול מהר ולעלות! העיקר הוא להתחיל לעשות הכול ביחד וכל פעם להתחבר יותר ויותר ולא להירגע.

מתוך שיעור על פי מאמרו של הרב"ש, 04.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כוונון לבורא
כשאתה משיג את המקצוע של הבורא
ליצור מעלינו "רקיע שמימי"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest