דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תחילת ציר קואורדינאטות חדש

תחילת ציר קואורדינאטות חדש

laitman_2010-04-11_1684_70.jpg

כל אדם בעולם הזה חייב לגלות את הבורא בהרגשות שלו, ללא כל ספקות שהוא מרגיש ומבין אותו. השׂגה זו המדרגה הגבוהה והעמוקה ביותר של התפיסה שלנו. כל איברי הקליטה שלי: גם הרגש וגם השׂכל, המוח והלב, חייבים להיות מלאים בגילוי רוחני מוחלט. לא צריכות להישאר שום ספקות, סתירות, שאלות ובירורים קודמים, אני מגיע להבנה ומילוי מלא וסופי שאין יותר מזה. כל הרצון ליהנות שנברא על ידי הבורא, התפתח באופן סופי והתמלא במלואו.

אם לאדם אין נחיצות לכזה גילוי, הוא יכול להמשיך לחיות חיים רגילים. אני מאחל לו הצלחה מכל הלב. אך אם זה לא מספיק לו, אם הוא רוצה לדעת בשביל מה חי, מהי המשמעות, אז הוא חייב לגלות את השורש, את מקור החיים, ולשֵם כך דרושה לו חכמת הקבלה. אם את כל השאלות האלה הוא לא יכול לספק ולמלא על ידי דת, עיסוקים "רוחניים", תחביבים למיניהם, סמים, אז הוא נשאר ריקני, הוא זקוק לגילוי משמעות החיים.

בטבע קיימות תופעות רבות, שלצורך הגילוי שלהן דרושים לי מכשירים נוספים: טלסקופים, מיקרוסקופים. אך קיים כזה דבר שאינני מסוגל לגלותו, מאחר והטבע הרבה יותר מורכב ממני. ולא בגלל שהוא פועל בטווח יותר רחב, איפה שיכולים לעזור כל מיני לוויינים. בטבע קיימות כאלה תופעות שעליהן אפילו לא הייתי יכול לחשוב אף פעם, מאחר ואני בנוי בהתאם לשלושה צירים, זהו המבנה הפנימי של המוח שלי.

אך מתעוררת בי נקודה שאומרת, שכל מה שאני יודע זה לא מספיק! ואני רואה שאינני יכול לספק את עצמי בעזרת המדע הרגיל. הנקודה הזאת היא ממימד אחר. שָם לא קיימים שלוש צירים של קואורדינאטות: זמן, תנועה, מקום, זה משהו אחר לגמרי. וזה לא סתם מרחב עם צירי קואורדינאטות רבים יותר, דחוס, מורחב, זוהי מציאות חדשה לחלוטין, ללא שום קשר עם המציאות הקיימת כאן. ואם אני יכול לחקור את המציאות העליונה הזאת, האם אני לא מדען? – כמובן שכן, ועוד איזה!

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "גוף ונפש", 29.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest