דף הבית / חינוך, ילדים / תחילה לחנך את ההורים

תחילה לחנך את ההורים

Laitman_2011-09-25_9108_w.jpg

שאלה: אתה הרבה פעמים נותן דוגמה שהחברה האינטגרלית דומה למשפחה אידיאלית. לכולם כביכול מובן מה זאת משפחה טובה. אבל תוך כדי שיחות מתברר, שרק 20% מהאנשים גדלו במשפחות חמות וטובות, וכל השאר בכלל לא מבינים מה זה. איך בונים דמות של משפחה אידיאלית?

תשובתי: לכל אחד מאיתנו, בכל מקרה בתת מודע, קיימת דמות כזאת: הורים, ילדים, סבים וסבתות. זה טמון בנו מהטבע. ולכן אפילו אם בחייו של האדם לא היה כזה מצב, אז זה אפשרי ונעים לתאר את זה לעצמנו.

שאלה: האם כדאי לעסוק בזה?

תשובתי: ודאי, זה מאוד נחוץ לנו, מפני שנכון להיום בני הזוג נפגשים, מולידים ילדים, ולא יודעים כיצד לנהוג בהם. איך דבר כזה יכול להיות? – אם לידם יש סבתות או מטפלות, שמניסיונן עברו את זה ומתחילות לעסוק בנכדים ואפילו בנינים, זה כבר עניין אחר לחלוטין.

מקודם, כשהיינו חיים כמשפחה גדולה, בסביבת הקרובים שכבר עברו את כל זה, לצעירים לא הייתה שליטה בלתי מוגבלת על הילדים ולכן היחס כלפי הילדים היה מאוזן מצד הדור הקודם, עם אהבתם המיוחדת לנכדים.

ואילו היום, כשהצעירים נמצאים במתח תמידי:

הם צריכים לשים את הילדים בגן, לרוץ לעבודה, אחר כך לקחת את הילדים הביתה, "לדחוף" אותם בחיפזון לאמבטיה, למיטה וכולי, אז בסופו של דבר אנחנו מקבלים חברה נוראית, שום חינוך, שום חום. תראה איזה ילדים נולדים היום. הם לא מרגישים לא את משפחה, לא את ההורים, אף אחד, לכן עוזבים בקלות את הבית, בקלות מושפעים על ידי הכול. זוהי התפרקות גמורה.

לכן בראש ובראשונה אנחנו צריכים לעסוק בחינוך האינטגרלי של המשפחה, בחינוך הילדים. מה גם שקודם צריך לחנך את ההורים, שיעבירו את החינוך האינטגרלי לילדים שייוולדו להם בעתיד. רק אז אפשר לתת להם רשות להוליד ילדים. כי חבל על הילדים, מפני שההורים לחלוטין אינם יודעים כיצד לנהוג בילדים שנולדים. בעבר, מסביבם היו עשרים סבתות ומטפלות, שמייד תפסו, הסבירו, ניהלו הכול. והיום שום דבר.

מתוך תוכנית מס' 18 על החינוך האינטגרלי, 29.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חינוך, החוק העיקרי של הזמנים המודרניים
אפקט כלכלי ומוסרי
לא מספיקות רק מילים יפות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest