דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תזכה, מלאכתך תיעשה על ידי אחרים

תזכה, מלאכתך תיעשה על ידי אחרים

מתוך מאמר של הרב"ש, "זכה, מלאכתו נעשה על ידי אחרים": ""זכה, מלאכתו נעשה על ידי אחרים". אבל אם לא זכה, מלאכתו נעשה על ידי עצמו.

ויש להבין, מהו החשיבות של ה"זכה", שמלאכתו בא על ידי אחרים. אם כן הרי זה בחינת נהמא דכסופא, ומהו הריווח.

ויש לפרש, ש"אחרים" נקרא בחינת אחוריים. שיש כלים דפנים, הנקראים כלים דהשפעה, וכלים דאחוריים, הנקראים כלים דקבלה. ומשום זה, בטרם שאדם נעשה שלם, שעוד לא הגיע למדרגת "זכה", מלאכתו, היינו מלאכת הקודש, הוא על ידי כלים דפנים, שהם כלים דהשפעה, הוא יכול לעבוד אתם, למלאכת הקודש.

מה שאין כן כשזכה, אז מלאכתו, היינו מלאכת הקודש, נעשה על ידי אחרים, היינו שגם בכלים דאחוריים, שהם כלים דקבלה, הוא יכול להשתמש עמהם לשם שמים."

"כלים דפָּנים" נקראים "ישר-אל", "ישראל", כי יש בהם ניצוצין שמשתוקקים למטרת הבריאה, אפילו בעל מנת לקבל בינתיים. יש להם השתוקקות חלשה כי העביות שלהם היא קלושה.

ולכן אם הם מסוגלים להפעיל את ה"אחוריים", אז הם מקבלים משם כוח להתקדם למטרת הבריאה, לחיבור, לדבקות. יש ב"כלים דאחוריים" כוח אדיר, אך ללא כיוון. זאת אומרת, הם אינם מכוונים למטרת הבריאה, אבל יש להם הרבה כוחות. ואם "כלים דפנים" מסוגלים לראות ש"הכלים דאחוריים" שייכים אליהם, אז הם מספחים אותם לעצמם ורואים בהם חלק מעצמם.

וכך הם מקבלים כוחות מה"אחוריים" ונותנים את הכיוון הנכון לכל הכלי השלם שכבר מורכב מהרצונות של גלגלתא ועיניים וגם אח"פ.

כך יוצא השילוב הנכון: שהכיוון בא מכלים דגלגלתא ועיניים, כלים דישראל, וכוח התנועה למטרת הבריאה בא מכלים דאחוריים, אח"פ, שמכוון על ידי ישראל. ואז הם ביחד מגיעים למטרת הבריאה.

זה נקרא ש"מלאכתם נעשה על ידי אחרים", כי את ה"מלאכה", את הכוח עצמו של ההתקדמות, הם מקבלים מ"כלים דאחוריים". אבל זה בתנאי שהם רואים את ה"כלים דאחוריים" כחלק בלתי נפרד מעצמם, כמערכת אחת.

ואם לא, אז הם צריכים להתקדם על ידי הכוחות שיש בהם ב"כלים דפנים". ומכיוון שזה כוח חלש, ודאי שהם אינם מסוגלים להתקדם מהר, עד שבסופו של דבר פונים ל"כלים דאחוריים".

לכן צריכים להרגיש את הזמן והמקום שאפשר לפנות ל"כלים דאחוריים" כדי לחבר אותם לישראל ולהתקדם יחד. צריכים לרכוש ניסיון ולבנות שיטה באיזו צורה לגשת אליהם. כמו שכתוב: "חנוך לנער על פי דרכו". זאת אומרת, צריך לחפש באיזו צורה לקרב את האנשים ולחבר אותם אלינו.

במידה שישראל משקיעים כוח ב"כלים דאחוריים", במידה שמרגישים שהכול שייך לכלי אחד, במידה הזאת הם יכולים להתקדם מהר. הרגשת התנועה באה ב"כלים דפנים", אבל בירור ההתקדמות מגיע דווקא בזכות זה שנכללים בהם "כלים דאחוריים".

מתוך ההכנה לשיעור, 05.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הבורא לא מתגלה בתוך שנאה
אי אפשר לבנות "פרצוף רוחני" ללא איחוד העם
לחץ של שבעה מיליארד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest