דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תורנות מטבח זה חלק מהעבודה הרוחנית

תורנות מטבח זה חלק מהעבודה הרוחנית

שאלה: איך מעלים את החשיבות של התורנויות, כדי שחברים בקבוצה יבינו שזה מהווה חלק מהעבודה הרוחנית?

תשובתי: בהתאם לדרגה הרוחנית האדם מבין מהי חשיבות הקבוצה, חשיבות המסגרות הקפדניות שבהן הוא נמצא.

במסגרות האלה תלוי, אם הוא ילך בדרך של ייסורים יחד עם כל העולם, או בדרך קצרה ונוחה. אם אני מבין שזה נותן לי הזדמנות בלתי חוזרת שיכולה להיפסק בכל רגע, אז אני צריך להפיק תועלת מרבית מכל רגע שאני נמצא בזה.

זה דומה לאדם ששהה מתחת למים וסוף סוף הוא עולה על פני המים ובולע אוויר. כך גם אני צריך להשתמש בכל הזדמנות, להזדרז להשתתף בבניית מסגרת לעצמי. כי בזה אני יוצר לעצמי תנאים לחיים בתוך האקווריום או החממה הזאת שתגדל אותי.

לכן תורנות, זו עבודה נטו בחיבור שלי עם הקבוצה. ואנחנו כבר יודעים שכל ההתקדמות שלנו תלויה במידת הקשר שלי עם הקבוצה. זאת אומרת, אין לנו יותר על מה לדאוג חוץ מהאמצעי הכול כך קרוב ונגיש לנו כמו קשר עם הקבוצה.

אחר כך מתגלים לנו שם מרכז הקבוצה, ערבות, הבורא, התפילה, מ"ן, אבל קודם כל צריך לבנות את המסגרות של הקבוצה. והמסגרות של הקבוצה, זה קודם כל השתתפות בתורנויות, כל העבודות הדרושות לקיום הקבוצה.

לכן, מי שמזלזל בתורנויות, רק מפסיד. הקבוצה תתקיים גם בלעדיו, אבל הוא לא יוכל להתקיים בלעדיה. אם הוא רוצה לגלות רוחניות, אז אין לו ברירה: אלא כמה שיותר מהר להתכלל בקבוצה, להשתתף בהכל ולקדם אותה לאיחוד.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 02.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
חיבור חזק עם הקבוצה
תורנות בכנס זו דחיפה קדימה
תורן השפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest