דף הבית / המשבר ופתרונו / תוקפנות של תלמידים

תוקפנות של תלמידים

הערה: תוקפנות של תלמידים ושל הוריהם עולה על כל הנורמות, ציפיות וכל כללי דרך ארץ. המורים מתלוננים שהילדים הפכו להיות בלתי נשלטים לחלוטין ואיתם גם הוריהם. אם בעבר הוקירו את המורים, אז כיום שורפים יומנים, מביאים נשק, שלא לדבר על סמים. מורים בגרמניה טוענים שהתנהגות כזו מתאפשרת כתוצאה מנהירה של מהגרים.

תשובתי: לא הייתי מלביש בעיה אחת על שנייה. בית ספר מודרני אינו תואם לילדים ולא למשפחות מודרניות. ההורים עסוקים בעבודה, אינם מודעים כיצד הילדים מעבירים את שעות הפנאי, את חייהם. בית הספר המודרני כבר מזמן מיצה את עצמו, כבר באמצע המאה שעברה יחד עם סיום עידן התיעוש.

אין צורך היום בבית ספר כזה, היום הכול נעשה פשוט מאוד, בעזרת מחשבים, בקבוצות קטנות של אנשים, וכל השאר פשוט כבר לא רלוונטי. לכן לא צריך ללמד אנשים מקצועות שאין בהם צורך וכך לייצר אבטלה. הם יוצאים לעולם עם דיפלומות ואין להם מה לעשות אחר כך.

בית ספר, זה ניסוי שמיצה את עצמו, הוא נוסד לפני 150 שנה, ונכון להיום הוא כבר "מת".

שאלה: האם יש עלינו איום שנהפוך לחברה ברברית בעתיד בגלל נסיגה והתנוונות של בית ספר?

תשובתי: אם בית הספר בנסיגה ומתנוון, אז הוא יוביל להיווצרות חברה ברברית. לכן צריך לבטל ולחסל אותו. לשם כך צריך לחשוב בצורה רצינית מאוד, מה טוב עבור הילדים שלנו ולהתחיל לעסוק דווקא בזה. החברה מסוגלת לעשות זאת היום, יש לנו הרבה מאוד אמצעים, הרבה בני אדם, ידיים ומוחות פנויים. אנחנו יכולים לעשות זאת, אם רק נרצה, מפני שאין לנו במה לעסוק, אנחנו ממציאים לעצמנו מקצועות שונים, משרתים זה את זה.

עלינו לשים לב לילדים. אבל לשים לב בכזו צורה, כדי לא לכפות, לחייב ולארגן, אלא לחקור וללמוד, מה טוב עבורם ובאווירה כזאת, בהקשר הזה, בצורה הזאת לתת להם מילוי נכון. איזה מילוי? יכול להיות שהם בעצמם יבחרו מתוך האינטרנט.

צריך לחקור וללמוד את טבע האדם, טבע העולם הסובב ובאיזה אופן האדם משיג הרמוניה. המקצוע העיקרי ביותר של האדם, זה להבין כיצד לשתף פעולה בצורה נכונה באופן הדדי עם החברה הסובבת ועם העולם הסובב. תפקידו של החינוך הוא להשיג דרגה של אינטגרליות שבה הכול יהיה מאוזן.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 23.1.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest