דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תוצאותיו של פיצוץ בן אלפי שנים

תוצאותיו של פיצוץ בן אלפי שנים

אנחנו תוצאות מהשבירה של הרצון הגדול שנקרא "אדם הראשון" שהיה כולו בשלמות, על אף שהוא היה מורכב מהמון רצונות. שכל אחד מהם רצה משהו לעצמו, כי הרי הרצון תמיד חושב על עצמו, ועל כולם שולט הכוח העליון.

ולכן כל המבנה הזה היה במצב שנקרא "עולם אין-סוף", בדבקות מלאה, תחת השליטה המוחלטת של כוח ההשפעה והאהבה, בדומה לאותה ההרגשה שלפעמים קיימת כשאנחנו מתאספים יחד, יושבים, שרים, נמצאים במצב רוח טוב ורוצים שהמצב הזה של חום ואהבה הדדית יישמר לנצח. ודאי שזה רחוק מההרגשה הרוחנית, אבל זה נותן איזשהו דימוי של אותו המצב שבו הייתה נמצאת הנשמה הכללית.

ופתאום התרחשה השבירה… פרץ איזשהו כוח זר והרס הכול.

מהיכן הוא הגיע? – הוא התגלה בתוכנו. לא הרגשנו אותו, לא חשדנו ולא חיכינו, ופתאום התגלתה בנו השׂנאה! מסתבר שהוא תמיד הסתתר בתוכנו ופתאום הוא התגלה בעצמו, נגד הרצון שלי.

התפרצה כזאת שנאה, שכל אחד ברח מהאסיפה הנפלאה הזאת ומהחיבור, מפני שהרגיש שזה הפך למשהו מגעיל, מלוכלך, שלא ניתן להישאר בו יותר. כך אנחנו מצאנו את עצמנו בעולם הזה, וכך אנחנו חיים עכשיו…

מאז העולם הזה התפתח זמן רב תחת הנהגתו של כוח השנאה הזה. אנחנו רואים לאורך כל ההיסטוריה שכל הזמן, עד היום, השתמשנו באותו כוח השבירה. ורק היום אנחנו מתחילים לגלות שהגענו למימוש הסופי של כוח השנאה הזה ואין יותר לאן ללכת איתו. כל התקוות שלנו להשיג בעזרתו חיים טובים – קרסו.

וכאן מגיע זמן התיקון. אם אנחנו מבינים שאנחנו לא יכולים יותר להשתמש באותו כוח השׂנאה שמבדיל בינינו והורס את כל החיים שלנו, אז אנחנו צריכים לעשות משהו!

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 13.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
המלאך שהפך לאדם
אם משהו לא תקין, זה בתוכי
היכרות עם בעל הבית של הנחש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest