דף הבית / אקטואליה / תופעת צילומי סלפי מסוכנים

תופעת צילומי סלפי מסוכנים

שאלה: בשנים האחרונות נהרגו לפחות 300 בני אדם ברחבי העולם בניסיון לצלם את עצמם במקומות מסוכנים. הסיבות העיקריות למוות הן למשל טביעה במפל מים או נפילה מגובה רב.

על פי חברת סמסונג וחברות סלולר נוספות, הדור הצעיר מצלם בממוצע 25,000 תמונות סלפי במהלך חייו, זה בערך סלפי אחד בממוצע ליום. שלושת המדינות הבולטות שבהם יש הכי הרבה הרוגים כתוצאה מצילום עצמי הן הודו, ארצות הברית ורוסיה. היום תמונות סלפי מוגדרות כעברה פלילית במקומות תיירותיים מסוימים. מה דעתך על התופעה הזו?

תשובתי: צריך להסביר ולהזהיר על הסכנה הכרוכה בכך, ותיירים צריכים להכיר את החוקים בכל מדינה שאליה הם מגיעים. עליהם להבין עד כמה זה חמור ואסור ויכול לעלות להם ביוקר. אם אלה התוצאות, אז ודאי שצריכים לעשות משהו.

שאלה: מה הסיבה לתופעה כזאת?

תשובתי: אנשים רוצים לצלם את עצמם וכאילו להנציח את עצמם "הייתי כאן, הייתי שם". זה חשוב מאוד לאדם, בכך הוא כביכול קובע את המקום שלו בעולם הנצחי. נראה לו כך, למרות שאין בכך אמת, החיים בינתיים עוברים ודבר לא נשאר, אבל הוא חושב שאם הוא מעלה תמונה לאינטרנט, הכול שמור שם לאין סוף דורות.

שאלה: למה לאדם יש הרגשה כזו? למה יש לו צורך שתהיה חותמת שלו בחיים או בנצח?

תשובתי: כי אדם לא מסכים עם העובדה שחייו מוגבלים, הוא רוצה לחיות עד אין סוף כי המקור שלו הוא מאין סוף. יש לנו נקודת קשר עם האין סוף, ולכן אדם לא מסכים לפחות מזה. הוא לא כמו בעל חיים שלא יודע ולא חושב מתי הוא מת או עד מתי יחיה, הוא לא דומם וצומח שיש להם רק את עונות בשנה ודבר לא מעבר לזה. לאדם אין מקום שהוא קשור אליו בעולם הזה, אלא הקשר שלו הוא לשורש הנצחי.

שאלה: אם כך, איך אפשר להבין מישהו שמוכן לסכן את חייו עבור סלפי?

תשובתי: הוא רוצה להראות לכולם עד כמה הוא יותר מכולם, עד כמה הוא מיוחד, עד כמה הוא נמצא למעלה מזמן, תנועה ומקום, עד כמה הוא למעלה מהטבע.

 

מתוך ישיבת כתבים, 29.7.2021

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest