דף הבית / חינוך, ילדים / תופעות טובות שליליות

תופעות טובות שליליות

שאלה: כשאדם נתקל במצב שלילי בחיים, הוא, ככלל, מתחיל לשאול שאלות: "מה מתרחש? למה זה קרה דווקא איתי?". כתוצאה מכך, מתחילים "לפעול" אצלו או מנגנונים דתיים, שכבר היו קיימים בתוכו, או דימויים על איזון או צדק.

תשובתי: הפרדיגמה היא מאוד פשוטה.

אם אני מגיע לכך שקיים כוח יחיד של הטבע שמנהל אותנו, ואנחנו פועלים לפי התוכנית הזאת, בעל כורחנו או מרצוננו, ובכל זאת צריכים לבצע אותה בדיוק כפי שעברנו את כל האבולוציה, זה אומר שכל מה שקורה איתי מתממש מתוך התוכנית הזאת. כלומר, האירועים החיוביים או השליליים מתרחשים רק כדי לקדם אותי ואת הסובבים אותי קדימה.

לאחר דיונים רבים על המצבים האלה, כשאני מתרשם מהאחרים, עד כמה הם מבינים ורואים את זה בחייהם, אני מתחיל להבין שהתופעות השליליות ביותר מניבות את התוצאות הטובות ביותר, אם אני משתמש בהן לאיחוד, לעלייה מעל עצמי.

דווקא הן "דוחפות אותי החוצה" מתוך החיים האלה, עוזרות להתעלות ברגשות ובשׂכל לאיחוד הזה, ולכן בעיקרון הן הרצויות והטובות ביותר. עליהן אני צריך להודות יותר, מאשר על איזה הרגשות חיוביות שגורמות לי לרפיון ולא מאפשרות להשתוקק קדימה. כי במקרה כזה הרצון שלי גם כך מלא, אז בשביל מה לי לרוץ לאן שהוא.

מתוך שיחה מס' 36 על החינוך האינטגרלי, 30.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
נולדים מחדש
חומר דלק לאיחוד
צרכים שונים, פיתרון אחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest