דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תוכיח שאתה רוצה להיות טוב!

תוכיח שאתה רוצה להיות טוב!

laitman_2010-06-07_zohar_9036-70.jpg

כדי לקבל את האור המחזיר למוטב, את הכוח שיעשה אותנו דומים לכוח העליון, לבורא, יחזיר אותנו למקור הטוב והשפע, וכדי שאנחנו נהפוך להיות טובים, משפיעים ואוהבים כמוהו, אנחנו צריכים להעמיד את עצמנו בתנאים הנכונים.

במה אני יכול להוכיח לעצמי ולהכין את עצמי לבקשה הנכונה מהאור העליון, כדי שהוא ישפיע עלי? רק דרך הסביבה. אין לי שום אפשרות להוכיח בעולם שלנו שאני מבקש להפוך להיות משפיע וטוב, אם אני לא אארגן את הקשר הנכון שלי עם הסביבה, עד כמה שאני מסוגל לזה.

לכן כל אחד מאיתנו לפני השיעור ובזמן השיעור, במיוחד בזמן קריאת ספר הזוהר, חייב כל הזמן להרגיש, שהוא נמצא בקשר בלתי פוסק עם האחרים. בכזאת רשת קשר, שבה הוא מאבד את עצמו ומרגיש רק את כולם יחד. הוא צריך בכל כוחותיו להשתדל להרגיש, שה"אני" העצמי שלו לא קיים, אלא קיימים רק "אנחנו". זה נקרא הכנסת של נשמות ישראל (כנסת ישראל), חיבור של כל אלה המשתוקקים לגלות את הבורא.

אם הם מתאחדים יחד, כדי לגלות אותו, זה סימן שהנשמות השבורות רוצות להתחבר ביניהן ועולות בבקשתן לאיחוד למלכות דאצילות. מלכות דאצילות לוקחת את הרצונות האלה שמשתוקקים להתחבר ומשקיעים מאמצים הדדיים לאיחוד, ומעלה את הבקשה הזאת לזעיר אנפין. הוא כבר עובד על הבקשה הזאת, מתקן אותם, ואז כל המשתתפים בה מקבלים כוח של השפעה הדדית, ואז מתחילים להרגיש את עצמם יותר קרובים, יותר מחוברים יחד, ובהדרגה בצורה מאוד איטית מתגלה להם רשת הקשר שביניהם. כשהרשת הזאת משׂיגה את יישׂוּמה הראשון, אז אנחנו מתחילים להרגיש, שנמצאים במדרגה הראשונה של הסולם הרוחני.

לכן, בזמן קריאת ספר הזוהר עלינו כל הזמן להשתוקק רק לאיחוד בינינו, כדי שבתוכו תתגלה צורת הקשר שלנו שנקראת "בורא". מפני שבורא, זה צורת הקשר בינינו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 17.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מה מסתתר מאחורי הטקסטים של המקובלים?
רוצה להיות יחד עם כולם?
מלכות דעולם האצילות – זה אני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest