דף הבית / חינוך, ילדים / תואר אקדמאי, בנוסף לתעודת הבגרות

תואר אקדמאי, בנוסף לתעודת הבגרות

שאלה: מה אנחנו צריכים לעשות, אם מישהו מהילדים שלומדים בו זמנית גם בבית הספר וגם באוניברסיטה, יוצא מסיבות כלשהן מהתהליך הזה? האם אנחנו צריכים לתמוך בהם בצורה כלשהי?

תשובתי: בהכרח! כי הם הרי קולקטיב אחד, קבוצה אחת ויחידה. גם באוניברסיטה מתייחסים אליהם כאל קבוצה ניסיונית נפרדת. לכן, אם מישהו יוצא, אנחנו חייבים לעקוב אחרי זה ולתמוך.

היה לנו מקרה כזה. אחד הנערים הבין, שהוא לא רוצה ללמוד בקורס הזה שבו לומדת כל הקבוצה. כולם לומדים לתואר כללי של מדעי החברה, ואילו הוא רצה ללמוד מתמטיקה, ועוד מתמטיקה רצינית ולא סתם סטטיסטיקה. ואנחנו לא יכולים לעשות שום דבר עם ילדים כאלה, אנחנו לא יכולים לעצור אותם, אם מתגלים אצלם כישורים אמיתיים, מעין אור פנימי לדבר זה או אחר.

מצד שני, אנחנו מייעצים לנער הזה לסיים את הקורס יחד עם כולם, כי הוא הרי בסך הכול בן 14 ולא ידוע אם יעבירו אותו לפקולטה למתמטיקה או לא. ואילו לקורס הזה הוא כבר התקבל ורצוי שיסיים אותו, כפי שיסיים את בית הספר, ואחר כך ימשיך לֵמה שיש לו נטייה אליו. לפחות כבר תהיה לו הבנה של התהליך הכללי, איך ללמוד באוניברסיטה, וכולי. כמו כן, בפרק הזמן הזה, בני גילו יקבלו רק תעודת בגרות, ואילו הוא כבר יקבל תואר ראשון.

מתוך שיחה מס' 42 על החינוך האינטגרלי, 04.04.2013

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest