דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תהליך של בירור עצמי

תהליך של בירור עצמי

"ואם פרוח תפרח הצרעת בעור וכסתה הצרעת את כל העור הנגע מראשו ועד רגליו לכל מראה עיני הכהן: וראה הכהן והנה כסתה הצרעת את כל בשרו וטהר את הנגע כלו הפך לבן טהור הוא: וביום הראות בו בשר חי יטמא." (תורה, ספר "ויקרא", פרשת "תזריע", פרק י"ג, פסוקים י"ב – י"ד).

"וכסתה הצרעת את כל העור הנגע מראשו ועד רגליו", זה מסמל שמתרחש תהליך של בירור עצמי, כאשר אדם שעלה לדרגת "כוהן" מרגיש את עצמו כולו מצורע. אם זה נוגע רק לשכבה של האגו שנמצא ברמה הנוכחית, אז אפשר לתקן אותו על ידי בידוד מכל האחרים.

אבל אם זה "הראות בו בשר חי", כלומר הדרגה הבאה של האגו, אז כבר נוצרת בעיה שנכנסת פנימה, נוגעת בשכבות יותר פנימיות של האגו, ובשלב הנוכחי אינה ניתנת לתיקון.

מה שמעניין, שמצד אחד, האדם מגיע לדרגת "כוהן", אבל מצד שני, דווקא הודות לזה שהוא נמצא בדרגה כל כך גבוהה, הוא מגלה אצלו את הבעיות הללו.

שאלה: אז איך הוא מגיע לדרגת כוהן אם יש לו בעיות כאלה?

תשובתי: העניין הוא, שלא ראו אותן. האגו מתגלה בהדרגה. דווקא בדרגת כוהן מתגלה בך הצרעת. ולפני כן, הכול היה כנראה ניסתר, אתה נקי.

בתורה מוזכר איך משה הסתיר את ידו, וכאשר הוציא אותה היא הייתה נגועה בצרעת.

הידיים מסמלות את הרצון לקבל. ככל שאנחנו מתפתחים, כך מתגלים לנו רצונות גדולים יותר. ובפנים אנחנו מלאים ב"תולעים", למרות שמבחוץ אף אחד לא רואה את זה, מבחוץ הכול יפה.

באופן כזה, בהעלותנו לדרגות "ישראל", "לוי", "כוהן", אנחנו רואים את כל השינויים שעובר האגו.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 20.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לזהות את המהות של הרצונות שלי
לפתוח את תיבת הפנדורה
תיקון של הדרגה האחרונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest