דף הבית / המשבר ופתרונו / תהום כלכלית חדשה

תהום כלכלית חדשה

 ידיעה של ועדת האיחוד האירופי: הפער החברתי בין הצפון העשיר לדרום העני של האיחוד האירופי, החריף מאוד בחמש השנים האחרונות. אם בדרום נצפים עוני ואבטלה, הרי שבגרמניה ניתן לראות צמיחה כלכלית.

הדו"ח על ההתפתחות החברתית והתעסוקה של ועדת האיחוד הפך לעדות לחלוקה הדרמטית לשכבות של אירופה, שהחריפה בצורה מבהילה בחמש השנים האחרונות. רמת האבטלה בממוצע במדינות האיחוד האירופי גדלה ל- 12%, זהו המדד הגבוה ביותר ב- 20 השנים האחרונות. מצב קיצוני במיוחד נוצר בסלובקיה, ספרד, יוון, אירלנד, אסטוניה, לטביה וליטא – כל אדם שביעי הכשיר לעבוד, נמצא כיום בלי עבודה.

לפי נתוני הוועדה, אנשים צעירים, נשים מובטלות ואימהות חד הוריות סובלים במיוחד. כך, בנובמבר נותרו ללא עבודה כמעט 58% מהיוונים הצעירים מגיל 25. בספרד המספר הזה היה נמוך יותר ב- 1% בלבד. מלבד המשבר הכלכלי והפיננסי האירופאי, תפקיד מרכזי בהעלאת רמת העוני שייך ליוצאי אפריקה והמזרח התיכון, שהיו מקבלים אזרחות אירופאית בצורה מאסיבית עד לשנים האחרונות, בעודם נשארים כמעט ולא מעורבים בחברה האירופאית ובמערכת הכלכלית של מדינות אירופה.

התייחסותי: יש הכול ומספיק לכולם, הבעיה היא ביחסים ההדדיים האגואיסטיים בינינו, שאינם מאפשרים לחלק באופן שוויוני בין כולם את המזון ואת שאר הצרכים ההכרחיים. יש לחנך את האנשים שיוכלו להבין, שחלוקה רציונלית היא לטובת כולם, וכן החינוך האינטגרלי הוא לטובת כולם, קודם כל עבור המובטלים. זהו צורך הכרחי עבור קיום האיחוד האירופי ועבור כל העולם. יש לסייע רק בתנאי של חלוקה צודקת וחינוך אינטגרלי.

ידיעות קודמות בנושא:
האם אירופה "גוססת"?
המשבר מקבל צורה כרונית
משבר האיחוד האירופי מתחיל להיות רבגוני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest