דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תהגה בתורה יומם ולילה

תהגה בתורה יומם ולילה

שאלה: מה משמעות הביטוי: "בתורתו יהגה יומם ולילה"?

תשובתי: התורה היא כוח התיקון, כמו שנאמר: "בראתי יצר רע ובראתי לו תורה תבלין, כי המאור שבה מחזירו למוטב". הרצון הוא החומר. הכוונה על מנת לקבל לעצמו עושה את הרצון מקולקל, והכוונה על מנת להשפיע הופכת אותו למתוקן. וכל האמצעים שעל ידם אני מתקן את עצמי, נקראים "תורה".

כשאני לומד, קורא, מקשיב, מפיץ, מדבר – כל מה שאני עושה בכוונה לתקן את עצמי ולהגיע להשפעה – זה נקרא "להגות בתורה". אבל התורה מתחלקת לשני חלקים. החלק הראשון הוא הרצון מצד האדם, שבלעדיו הוא לא יגלה את האור המחזיר למוטב. וכאשר הרצון הזה מגיע למידה שלמה, האור הזה מתגלה.

הכול בנוי בצורה הדרגתית, "בשיטה העשרונית": זה כמו שפועל כאן איזשהו מונה: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, וברגע שהגעת ל-10 מתגלה לך מדרגה חדשה. ושוב מתחילה הספירה מ-1 עד 10 ושוב מתגלה המדרגה הבאה.

כך גם פועל עלינו הכוח העליון. אנחנו צריכים לגדל את הרצון שקיבלנו מ-1, מהנקודה שבלב. אנחנו מגדילים אותו עוד ועוד, עד שאנחנו מגיעים ל-10, ורק אז הרצון הזה הוא מספיק גדול וראוי לכך שהאור ישפיע עליו.

ועד אז האור לא משפיע. הוא לא מרגיש שיש לו על מה להשפיע. בינתיים אין התאמה בין הרצון והאור. כאשר הרצון הופך להיות מלא ומושלם, הוא פתאום מתגלה ומתגלה בו האור.

לאחר מכן הרצון שוב מתחיל לגדול מעט, עד שהוא מגיע למידה השלמה הבאה, מתגלה ומקבל את השפעת האור. כך זה קורה בכל פעם. הרצון נבנה בזכות המחשבה, ולאחר מכן מתגלה האור. ושוב, במדרגה הבאה, הרצון גדל מ-1 עד 10 בזכות המחשבה, החיבור עם החברים, ושוב מתגלה האור. כך אנחנו עובדים.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 13.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
האור תמיד יעזור לך
אל תחכה לגלגול הבא
בכל מקום אותן 10 הספירות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest