דף הבית / חינוך, ילדים / תדמיינו, חברים, תפנטזו…

תדמיינו, חברים, תפנטזו…

שאלה: איך אפשר להבין, מתוך כך שלומדים בקבוצה של הלימוד האינטגרלי, מה זה המעבר לעולם האינטגרלי?

תשובתי: תדמיינו ביניכם. אתם תראו איך שזה מרומם את האנשים, מכוון אותם לתקשורת נכונה זה עם זה, מסובב את השׂכל שלהם, מכוון לתפיסה אינטגרלית. הם מתחילים להרגיש ולראות באיזו צורה העולם צריך להיות מורכב אינטגרלית. כי, למעשה, העולם הוא כזה, רק שאנחנו רואים אותו ליניארי אגואיסטי, אך למעשה הוא עגול, אינטגרלי. הבעיה היא בתפיסת העולם שלנו ובהבנה איזה עולם הוא באמת. הסתירה וההופכיות הזאת, זהו המשבר. והמשבר מכוון לכך, כדי שאנחנו ניוולד כאלה אינטגרליים ונשתלב בצורה נכונה עם העולם הזה.

צריך כמה שיותר לשחק את התמונה הזאת, לנסות לתאר אותה בכל מיני ציורים, כמו באגדות: אני המצאתי מלכות שבה המלך זה הכוח האינטגרלי שמנהל אותנו, ואנחנו נמצאים תחתיו ומנסים לממשו בכל היחסים ההדדיים שלנו.

שאלה: האם בזמן בניית כזו תמונה, יש מקום לביקורת או לא?

תשובתי: ודאי! אבל את כל הבירורים אנחנו מנסים לעשות ביחס לטבע, ביחס לתכונת ההשפעה, האהבה, ההתכללות ההדדית לאינטגרל אחד שם: האם משהו תואם לזה או לא?

שאלה: כלומר, אנחנו פותחים איזה שהם רגעים ביקורתיים, כדי לעבור אחר כך אחריהם כל פעם לאינטגרליות?

תשובתי: כן, אבל אנחנו פותחים וחוקרים אותם מנקודת מבט של האינטגרליות.

מתוך תוכנית מס' 18 על החינוך האינטגרלי, 29.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
היכן ניתן למצוא מצב תיקני?
מודל של יחסים הדדיים יפים?
חוסר האונים של הממשלות הנוכחיות

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/S732e

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest