דף הבית / כללי / תגלו ותראו

תגלו ותראו

img_6074_cr_70.jpg

שאלה: אתה אומר שהבורא זה תכונה ומעשה ההשפעה/נתינה… שאלתי היא, אם אנו מסוגלים לרכוש את הבורא כתכונה, האם אנו במהות יותר מהבורא? כי אם אנו מסוגלים לכלול בתוכנו גם אגואיזם וגם את הניגוד שלו, אז הבורא הוא רק חלק מהניגוד הזה הנתון לנו. באיזו צורה הוא יכול להיות מוצג כנשגב מאיתנו? או שאנו לא יכולים לסווג אותו כנשגב אלא כאחר?

תשובה: רק אחרי השגת תכונות הבורא מתגלה לאדם המדרגה של המעמד שלו, ומשם הוא מתחיל לראות מהן באמת התכונות שלו ושל הבורא ומהי מטרת הבריאה. עד אז כל המילים שלנו ריקות, כי איננו יודעים מה עומד מאחריהן.

לכן חכמת הקבלה, ההפוכה מהפילוסופיה, שונאת את הפילוסופיה (ראה מאמר "חכמת הקבלה והפילוסופיה"). הפילוסופים עסוקים בפטפוטים על מה שהם אינם משיגים. ואילו חוכמת הקבלה מעדיפה להתעסק רק בהשגה ממשית ולדבר רק מרמת ההשגה. כתוב "אין לו לדיין אלא מה שעיניו רואות" ועל מה שלא רואים, לא מדברים.

שאלה: האם הכוונה העיקרית שמאחורי מצוות יראת השם היא הרגשת הבורא?

תשובה: בהכרח, הרי דווקא הרגשת הבורא נותנת אפשרות לאדם לעלות מעל הטבע האגואיסטי שלו ולנצל את האגו (את העביות) בצורה ההפוכה, בהשפעה ואהבה כפי שהבורא מגלה לו.

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/fbOHI

One comment

  1. אתה אומר ש"חוכמת הקבלה מעדיפה להתעסק רק בהשגה ממשית ולדבר רק מרמת ההשגה. כתוב "אין לו לדיין אלא מה שעיניו רואות" ועל מה שלא רואים, לא מדברים."

    לעומת זאת,בספרך "בעקבות הלב" בע"מ 48 תחת הכותרת "אמונה שלמעלה מהדרך" אתה כותב "בתחילת הדרך,על האדם היוצא למסע רוחני,ללכת בצורה עיוורת כנגד צווי האגו שלו"

    ובשלבי הסולם,כרך א,מאמר "המלך בשדה-כשהתבואה בכרי", ע"מ רעב כותב רב"ש: "אם האדם מתגבר, והולך למעלה מהדעת,ואומר"עינים להם ולא יראו",הוא זוכה,לפי שעה לשכר,שהוא מרגיש,שהוא מקורב לה'".

    אז מה נהיה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest