דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תגלו את עצמכם במימד העליון!

תגלו את עצמכם במימד העליון!

laitman_2010-04-11_6361_w-70.jpg

חכמת הקבלה מספרת לנו כיצד אנחנו עולים למימד העליון. מה הכוונה "עולים"? – המקובלים אומרים: "אתה קיים במימד העליון, רק שאינך מרגיש זאת. אתה חייב לגלות את עצמך כקיים בתוכו".

אני קיים בשני מימדים: במימד שנקרא "העולם הזה" עם הגוף הפיזי שלי, ובמימד העליון עם הגוף הרוחני שלי. הגוף הרוחני הזה, הרצון להשפיע, נסתר ממני, אינני יודע עליו דבר. כנגדו נמצא הכוח העליון, הנקרא "הבורא". כנגד הגוף הפיזי שלי נמצא הטבע. במציאות של "העולם הזה" רע לי, וזה דוחף אותי לגלות את המציאות העליונה, את הקיום שלי "נשמה – בורא", במקום "הגוף – הטבע".

המקובלים אומרים שאני חייב לגלות אותו, מאחר ומשם מגיעים אליי כוחות ההנהגה, שאני וכל הגורל שלי תלויים בכוחות האלה. אם אני אתעלה אליהם, אדע בשביל מה אני קיים, מה אני מהווה בפני עצמי, מה מתרחש איתי, מהי המשמעות של החיים שלי, כיצד הכול ישתנה לטובה. השאלות האלה דוחפות אותי כלפי המימד העליון.

כשאני מתחיל לקרוא את ספר הזוהר, תלמוד עשר הספירות, מאמרים של בעל הסולם והרב"ש, אני מגלה שהם מדברים על המימד העליון הזה. ואם האדם סבור, שהם מספרים על העולם שלנו, זוהי תפיסה לא נכונה של הטקסטים הקבליים. משמע, שהוא עושה פסל ודמות מכל התורה, הוא עוסק בעבודת אלילים, ואז חל עליו איסור לפתוח את הספרים האלה. מאחר ובמקום לימוד על תכונות הבורא (ואהבת לרעך כמוך), הוא חושב שהתורה מלמדת אותו לבצע מנהגים, הוא הופך להיות אגואיסט עוד יותר גדול.

כל הספרים "הקדושים" מדברים על תכונת הקודש, ההשפעה, על העולם העליון (על פעולות ההשפעה), ואילו הספרים הרגילים מדברים על תכונת הקבלה, על העולם הזה. לכן, כאשר אני פותח ספר קדוש, אני משתדל להיכנס למצבו של המחבר. הוא מסביר לי כיצד להגיע להשפעה, ואף פעם אינו מספר לי העולם הזה, הרי העולם הזה הוא אשליה, כפי שזה נראה מלמעלה "עולם מדומה".

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 07.09.2010

רשומות קודמות בנושא:
לעלות לממד העליון
העליה במדרגות העולמות
חיץ בין העולם הגשמי והרוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest