דף הבית / קבלה ומדע / טבע / תגידו, על מה להוכיח אותם?

תגידו, על מה להוכיח אותם?

מיכאל לייטמן

שאלה: האם גם אתה מוכיח את ארה"ב, כמו כולם? האם אתה חושב שדווקא היא שהביאה למשבר, והאם אתה סבור, שהיא גם יכולה למצוא לו פתרון?

תשובתי: כל העולם מוכיח את ארה"ב. אבל איזו מדינה, שהייתה לה האפשרות לעשות את אותו הדבר, לא הייתה עושה זאת? הם בנו לעצמם מערכת כזאת, שבאמצעותה יכלו "לנצל" את כל העולם. ומי לא היה רוצה זאת? הם הצליחו בכך, ואנחנו נעלבים שהם הצליחו ואנחנו לא הרווחנו כמוהם על גבי כולם! אז תוכיחו את עצמכם על חוסר הצלחתכם, ולא אותם על הצלחתם..!

העיקרון הקפיטליסטי שהומצא: "שלי – שלי, שלך – שלך" – עבד לזמן מה באופן צודק, ואז הייתה גם תקופה שהיינו גאים בו. אבל עכשיו, אנחנו מתחילים לחוש אותו כבלתי צודק לחלוטין, וזה קורה בגלל שמתחיל להתגלות הרובד הרוחני, ומתחיל להיות לנו ברור, שמלכתחילה אנחנו לא שווים!

לכן, אסור לתת לכולם הזדמנויות שוות, זה הורס את החברה במקום לבנות אותה. ההזדמנויות חייבות להיות – לא הזדמנויות לא שוות, אלא שוות ביחס ליכולות האישיות של כל אחד, ביחס לייחודיות ולאפשרויות של כל אחד ואחד!

ככל שאני מסוגל פחות, כך החברה צריכה להשלים לי יותר. אם אתה יותר חזק ממני, יעזרו לך פחות. ואז הכול יהיה צודק. הרי את היכולות שלנו אנחנו מקבלים מהטבע, מהבורא – ואת ההשלמה – מהחברה!

האם עלינו לאפשר הזדמנויות שוות? לא! להזדמנויות שוות יש כוח הרסני. עלינו לדעת כמה כל אחד קיבל מהלידה, מהחינוך, ולהשלים את רמתו לרמת האחרים. זה נקרא צדק, שיביא לשלום, ואז, לאף אחד לא תהיה סיבה להצהיר שעשקו אותו, או להתלונן על חוסר שוויון. כל עוד זה לא קורה, לא יהיה שקט ושלווה.

אבל כדי ליישם זאת, עלינו לדעת על הנתונים הפנימיים של כל אדם ואדם, ודבר זה אפשרי רק על ידי גילוי הנשמות, הכוחות והתכונות הפנימיות של כל אחד. והגילוי הזה מתרחש רק על ידי השאיפה לאיחוד. (אני מצרף אותך, כמו אח"פ לג"ע שלי – ומקבל כלי שלם בעשר ספירות, שאותן אני ממלא. וכל אחד ממלא את כולם – גם ברצונות וגם במילויים).

רק כך ניתן להגיע לשוויון, להכרה, ולהבנה שהכול היא שלמות, ואז גם לא להפר אותה!

ידיעות קודמות בנושא:
הכול תלוי בהערכת הסביבה
אי שוויון – שורש כל הבעיות
אי שוויון סוציאלי
ידיעות נוספות במדורים: משבר עולמי, כסף, דור אחרון, טבע

2 comments

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איך יודעים מהו טוב אם אנו הולכים בחושך?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הבחירה החופשית, כפי שאנו לומדים היא רק בסביבה שתשפיע לי גדלות וחשיבות המטרה. איך אני יודעת מה עליי לעשות בכל רגע ורגע כדי לא לטעות בהחלטות בחיי. על פי איזה קריטריון עליי לפעול? האם יש מקרים מסויימים בהם עליי להתעלות או אפילו להתעלם ממה שאני מרגישה רק כדי לרצות את הסביבה שלי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest