דף הבית / אקטואליה / תגובת הרב לייטמן לקמפיין "לא לתת"

תגובת הרב לייטמן לקמפיין "לא לתת"

עפ"י מאמר בגלובס תוצאות הבחירות פילגו יותר את העם ויצרו תסכולים בקרב אלו ה"מסודרים" כלכלית, שהצביעו ברובם למפלגות השמאל והמרכז, כלפי השכבות החלשות ותושבי הפריפריה שהעדיפו את גוש הימין.

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001019755#fromelement=hp_firstarticle

קמפיין "לא לתת" ברשתות החברתיות קורא למי שידו משגת, לא לעזור לשכבות החלשות, כעונש על הצבעתם. במקום ערבות הדדית, הרשת מלאה בקריאות להפסיק עם הסולידריות ועם התרומות לנזקקים ולשכבות החלשות, בשל העובדה שרוב אותם חלשים שהיו זקוקים לשינוי – בחרו בבנימין נתניהו. השנאה והתסכול ברורות וחריפות מאי פעם.

אלו טועים ואלו טועים, אבל על כל הטעויות תכסה האהבה.

הבריחה אל התגובות המפלגות ואל הקריאות "לא לתת" היא הטעות. כי מדינה היא משפחה. עם ישראל זו משפחה אחת גדולה. כך נולדנו ועל כך מושתת קיומנו המשותף בארצנו. אנחנו חייבים להבין שזה כך, זה יסוד האומה שלנו.

אם אנחנו רוצים להישאר כאן, חזקים מבחינה לאומית, ביטחונית וכלכלית, אז אין לנו ברירה אלא פשוט להבין שצריכים להתגבר על המחלוקות ועל חילוקי הדעות ולהגיע לדעה אחת, משותפת ולהחליט שאנחנו בונים קשר יפה בינינו.

סולידריות חברתית והסכמה לאומית וחברתית רחבה לא יבואו על חשבונו של אף אחד, להיפך. לשכבות החזקות החוששות שיידרשו לשלם יותר מסים, צריך להסביר שאיננו מבקשים כסף מאף אחד.

מה שכולנו צריכים זה להשתדל לגלות בינינו את כוח החיבור, שיסדר לכולנו חיים טובים, כך שלאף אחד לא יחסר דבר ואף אחד לא יצטרך לקבל ממישהו אחר. זה כוחו של החיבור בינינו, השפע יגיע מהחיבור שלנו. כשנהיה כולנו מחוברים כמו משפחה אחת גדולה, מעל כל המחלוקות והחששות, יהיה טוב לכולם.

השפע הזה, לא רק החומרי, אלא גם החברתי והאישי, ימלא את כולנו ויספק את כולם, שמאלנים, ימניים ואפילו שכנינו הערבים. הערבות בינינו היא הנכס הכלכלי-חברתי הגדול שלנו, בואו נשתמש בו יחד והוא ימלא את כולם.

איך מתחילים? משתדלים להתחבר, כי כתוצאה מהחיבור כולם יקבלו פיצוי והשלמה.

One comment

  1. משוםמה תמיד אנחנו מצליחים להגיע ליותר שנאה ממה שיש כאילו שוברים אתהשיא של עצמנו בפירוד
    ברוך השם שיש לבורא רחמים ונתן לנו את המקובלים שטווים לנו את הדרך ומאירים לנו את האמת יישר כחהרב לייטמן ובעזרת השם נגיע לאהבת אחים עוד השנה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest