דף הבית / חינוך, ילדים / תברא את עצמך!

תברא את עצמך!

היום עלינו להכין את האנשים לעולם חדש, כפי שאנחנו מכינים ילדים קטנים לעולמנו. יש להבין שאנחנו חייבים לשחק נגד האגו שלנו כמו שמשחק ילד קטן. עלינו לתאר את העולם החדש הזה בצורה מלאכותית.

ברור שיחד עם זאת אנחנו משקרים לעצמנו. כן, אני משקר לעצמי, מפני שהפנימיות האגואיסטית שלי מאלצת אותי לתפוס מכל הבא ליד. אבל אני חייב להיות שונה, מפני שאחרת אני לא אעלה לדרגה הבאה – לדרגת האדם האינטגרלי, לדרגת "אדם". אני יכול לעלות אליו רק בעזרת הסביבה שעליי לבנות במו ידיי.

מסתבר, שבסופו של דבר, עליי לחקור: "מה זה האנושות החדשה? מה יכול להביא אותי אליה? איזו סביבה, השפעה יכולה לעשות ממני כל דבר? כיצד עליי לבנות סביבה כדי שאשתנה בעצמי?".

נובע מכך שאני כביכול מעלה את עצמי. ויחד עם זאת אני גדל. אני מבין את כל כוחות הטבע שעליי לשנות, שעליי לנצל כדי להשתנות.

בניית החברה החדשה מובילה את האדם לדרגת הטבע הגבוה ביותר. אני מתחיל להבין את כל המנגנון של התפתחותי, מבין לעומקו את המנוע שפועל בתהליך ההתפתחות. אני עולה לדרגה של הבורא ומשנה את עצמי.

תתארו לעצמכם שאדם נעשה פסיכולוג מושלם לעצמו. לכן, לדעתי המדע הזה הוא נחוץ ביותר במצבנו היום.

מכאן ברור שעלינו ללמד את האנשים את הפסיכולוגיה של האדם והחברה, ללמד מה זה בחירה חופשית, לספר על הכוחות שפועלים עלינו ושבעזרתם אנחנו יכולים להשפיע על עצמנו. כלומר, אנחנו בעצמנו בונים חברה שתשנה אותנו.

עלינו לחקור את עצמנו, את תכונותינו הפנימיות: גם האישיות וגם החברתיות, מערכות היחסים השונות, לפי המנטליות, ההרגלים והסגנון. ובהתאם לכך עלינו לבנות השפעה חיצונית אינטגרלית על האנושות כולה ועל כל הציוויליזציה, העם, התרבות וכולי.

זאת עבודה ענקית לבנות מעצמנו אדם, ולכן זאת עבודה מכובדת. אנחנו נהפוך את "בעל החיים" ל"אדם".

נצטרך להסיר שכבה עבה, נזדקק כאן למאמצים של אנשים רבים מאוד – ראשית, משתתפים שמיישמים את כל התהליכים הללו על עצמם, חוקרים אותם, מתנגדים, מתווכחים, ויחד עם זאת מנסים לעשות משהו. ובזה צריכה להשתתף כל האנושות. ממש כולם – מקטן עד גדול! בזה צריך להיות עסוק כל אדם למשך זמן רב.

אם אנחנו רוצים לעלות לדרגת התפתחותנו הבאה – לדרגת הדמות האינטגרלית שנקראת "אדם", עלינו להתמסר לכך לחלוטין ולטפל ברמה הגשמית שלנו, בצורכי הגוף, רק לפי מידת ההכרחיות, כדי שה"בהמה" הזאת תתקיים בנוחות ולא תפריע לנו לבנות מעצמנו "אדם".

על סמך זה ברור מדוע המצב שהאנושות נמצאת בו היום מביא אותנו, בעל כורחנו, למשבר ולמספר עצום של מובטלים.

בקרוב יהיה צבא של מיליארדי מובטלים, וכתוצאה מכך יישארו רק המפעלים הנחוצים ליצור מזון, ביגוד, בניית בתים וכולי, כלומר, הכול בכמויות כדי לספק לנו קיום נורמלי.

במפעלים הללו יעבדו מספר מסוים של אנשים או כולם יעבדו מעט. אך כולם בלי קשר, אם הם עובדים או מובטלים – יצטרכו ללמוד חינוך אינטגרלי.

בזה האנושות משחררת משאבים אגואיסטיים רבים שבעבר עסקו בייצור יתר. כולם בהדרגה יעברו ליצור את המדרגה הבאה – בניית החברה האינטגרלית.

אנחנו לא נוכל לברוח מזה. עלינו להגיע לכך בהדרגה, מפני שרק התקדמות בכיוון הזה תמתן את מצבנו המאיים שמוביל למלחמת עולם.

מתוך שיחה מס' 6 על החינוך האינטגרלי, 14.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האנליזה של טבע האדם
האגו הוא החבר שלנו
לא לחכות עד שנזדקן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest