דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תבין את השׂפה החיה של הטבע ותאמר: "העולם נפלא!"

תבין את השׂפה החיה של הטבע ותאמר: "העולם נפלא!"

אנחנו חווים תקופה מאוד לא רגילה בהיסטוריה של האנושות. החל מזמננו ואילך, כל הדורות יחיו ויהיו מכוונים למגמה: כיצד ניתן לצאת מהרגשת המציאות בתוכי להרגשת המציאות מחוץ לי. זאת הסיבה שאנחנו מרגישים ריקנות כל כך גדולה בתוכנו, בחיי המשפחה, ביחסים עם הילדים ובכלל בכל מה שאנחנו עוסקים בו. כמו כן, זה נצפה לא רק ביחס לֵמֵה שמתרחש במדינות מסוימות, אלא בכל העולם הגדול. והשינויים שמופיעים באקולוגיה ובאקלים של כדור הארץ משנה לשנה, מתחילים להוות איום יותר ויותר גדול.

אך כל זה מתרחש כדי לשנות את תפיסת המציאות בתוכנו, וכך זה מזמין בנו הרגשה מאוד לא נעימה, על היכולת לצאת מהעולם האגואיסטי שלנו החוצה ולגלות שעכשיו יצאנו מהרגשת הרע להרגשת הטוב. ואם נגיע לרצונות של השפעה, אז כמובן שיהיה לנו טוב, מפני שבעולם הגלובלי, בקשר האינטגרלי בינינו, לא נתחיל להשמיד את עצמנו. להיפך, נצליח בהתקדמות, כי הרי זו האפשרות היחידה לחיות ולהתקיים, ולא להשמיד זה את זה.

אך עד שלא נשנה את היחס שלנו כלפי עצמנו, כלפי הזולת, כלפי העולם והמציאות הכללית, הטבע לא יפסיק להפעיל עלינו לחץ, מאחר וכבר עברנו את הגבול שהוגדר ונקבע עבורנו. מה בעיקרון אומרת על כך חכמת הקבלה? – היא אומרת שאם אנחנו מעוניינים להתפתח גם בהמשך, מבלי להרגיש ייסורים, אז כדאי לנו להסכים עם הטבע העליון, ואין לנו ברירה, עלינו להבין שהמצב הנוכחי שלנו הוא רע מאוד.

אמנם הפרספקטיבה פותחת לנו הזדמנות להתפתחות נפלאה, ונותנת במתנה, כשׂכר ותגמול, הימצאות ושהייה בעולם מושלם שמתגלה כאן באמצעות שינויי התפיסה שלנו. לכן אנחנו חייבים לראות בכל מה שמתרחש עימנו, עזרה גדולה מלמעלה, מכל הטבע הכללי שעוזר ומכוון אותנו לכיוון ההתקדמות הנכונה, למרות שלפעמים זה מתבטא בהשפעות לא נעימות.

אך אם נהיה רגישים לכל הסימנים הקטנים מהסוג הזה, כמו ילד חכם וממושמע המבין כיצד למצוא שׂפה משותפת עם המבוגר, אז נתקדם בטוב. קדימה, לפנינו נמצאת באמת הרפתקה נפלאה במקום החיים הקשים הללו.

מתוך ההרצאה הפתוחה בבית "קבלה לעם", 28.12.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest