דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תבוא האם ותקנח את בנה

תבוא האם ותקנח את בנה

laitman_2008-04-25_3569-70.jpg

שאלה: בעל הסולם כתב שהוא ביקש מהבורא להורידו למטה מהמדרגות הרוחניות, בכדי שיוכל להביא את חכמת הקבלה לבני האדם. מה זאת אומרת?

תשובתי: בכדי להביא את חכמת הקבלה לבני האדם, צריך דווקא להימצא במדרגה הגבוהה ביותר, עד כמה שזה אפשרי, אך יחד עם זאת לדעת כיצד לרדת למדרגות הנמוכות ביותר, בכדי להעביר להם את כל הנחוץ.

אם מקובל מבקש להורידו ממדרגתו הרוחנית, אין זה אומר שהוא מוותר על המדרגה ודוחה אותה, כי הרי הדחייה מסמלת סירוב להשפיע לבורא! ככל שהאדם נמצא גבוה יותר, כך הוא משפיע יותר לבורא. אך למען ההשפעה לתחתונים, הוא מוכן ליצור על עצמו פרצוף שערות נוסף. אך הוא עצמו אינו יורד עקב כך, בדומה לאדם מבוגר המשחק עם ילד קטן, ובזמן הזה מתנהג כמו הילד. ביורדו ממדרגתו, הוא בעצמו אינו מאבד דבר, הוא רק נמצא ביחס לאחרים יותר קרוב אליהם, ויכול ליצור איתם מגע.

בעולם הרוחני, הורדת דרגה זו פעולה קשה במיוחד, היא נעשית נגד התנועה כלפי הבורא, למעלה. הרי צריך להתחבר עם הרצונות הלא מתוקנים, ולהעדיף את תיקונם על פני הקשר עם העליון. זה דורש התחברות למערכת הכללית של הקשר בין הנשמות, בכדי לקבל את החשיבות של תיקונם הכללי.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, "השלום בעולם", 22.04.2010

רשומות קודמות בנושא:
העברת החכמה מפה אל פה
מורה – הוא מורה דרך
אל תפחד, אני איתך!

2 comments

  1. ואלרי מנהריה

    * טמונה בנו תכונת מנהיגות, שלחלקינו גם יוצאת לפועל במהלך החיים במידת ההתפתחות הנדרשת לכך, וגם כל אחד מצליח בה יותר או מצליח בה פחות… כך שאלתי לגבי השלב שלאחר גוף האדם: האם מדובר ברכישת רצון מתוקן המאפשר לקחת אחריות על נשמות הלא מתוקנות, לנהל ולהדריך אותם, כפי שתמיד חשבתי שגם בכוחות העליונים, שמחולקים על פי דרגות האחריות עלינו.???  כך בעצם גם בעולמינו קיים מושג ויישומו של ההיררכיה…

  2. שלום הרב לייטמן, אני זוכרת שראיתי קליפ בו אתה ואנשים שהם חלק מהסרט הסוד דיברתם על חוק המשיכה והם הופתעו שקיים 'דבר אחר' הנקרא אלוהים.

    אפשר לקבל קישור לסרטונים אלה?

    הם צודקים הרי שקיים הסוד, כי זוהי אמונה.

    אלוהים, זוהי אמונה.

    מהי משמעות החיים?

    למה אלוהים לא מונע מאנשים סבל, אם הוא כל כך אוהב את כולם?

    למה הוא לא נשמע, נראה, ולמה לא ניתן לתקשר איתו בצורה המוכיחה את העובדה שהוא קיים?

    אלוהים קיים, הוא יתגלה?

    מיהו אלוהים?

    הוא המצאה?

    הוא שם אחר, לחוק המשיכה?

    אשמח לקבל תשובות לשאלות אלה בהקדם האפשרי.

    תודה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest