דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תבואו לדו שׂיח עם הבורא

תבואו לדו שׂיח עם הבורא

laitman_2009-11-06_zohar_tv_8165_70.jpg

הדרישה העיקרית אל האדם היא התגובה הנכונה שלו לפניה של הבורא אליו. הבורא הוא הראשון, הוא תמיד מתחיל והאדם הוא תוצאה, התגובה לפעולות הבורא על הרצון. אני הוא התגובה של הרצון של השפעת האור עליו.

האור העליון מגיע אלינו מלמעלה, דרך ד' דרגות 1-2-3-4, הוי"ה. ולנברא אין קשר אחר עם הבורא. לכן אנחנו צריכים להשתדל להגיב נכון לפנייה של הבורא אלינו, כלומר להרגשת עצמנו והעולם בכל רגע. אנחנו צריכים להבדיל בקיום שלנו, בדו שיח התמידי עם הבורא. הוא יצר קשר בין נקודת הפנייה ההתחלתית אלינו, קוצו של "י", והאות האחרונה של הוי"ה – "ה", שבה אנחנו נמצאים, העולם שלנו.

הקשר בין הנקודה ההתחלתית של האות "י" והאות האחרונה "ה" יכול לכלול בתוכו את כל חמשת העולמות, 125 מדרגות, אז איננו מרגישים את הקשר עם הבורא. הקשר מתגלה מייד עם העלייה למדרגה הראשונה, מספר 125, מלכות דעולם העשיה. ואחר כך מדרגות 124, 123 וכולי, עד לעלייה לעולם אין סוף, המדרגה העליונה ביותר.

כל זה בתוך הוי"ה, בין התחלת האות "י" והאות התחתונה "ה". ההוי"ה הזאת היא הקשר שלי עם הבורא, מתחיל להתבהר לי יותר ויותר, כמו מתוך ערפל, מתוך ההסתר נהייה יותר ויותר ברור. אני משׂיג את התגלות הקשר, מכוון את עצמי ללא הרף לבורא, בתשובה להשפעתו עליי, ומשתדל לקשור הכול איתו, לפי העיקרון של "אין עוד מלבדו".

כיצד להגיב בצורה נכונה, מקסימאלית ויעילה? – התגובה היעילה ביותר המכוונת בכל המקרים בדיוק אל הבורא היא להשתדל יחד עם החברים לבצע פעולה משותפת של "פנייה אל הבורא". אך הפנייה היא יעילה, אם היא מכוונת חזרה לפי הוי"ה. זה מושׂג על ידי קריאת מקורות קבליים אמיתיים. כשאתה קורא על המתרחש בהוי"ה, אתה מכוון את המלכות לכתר, את האיחוד שלכם למקור.

אם אנחנו מתאחדים, אז במידת האיחוד נמצאים במלכות, רק אם מתאחדים ומתחברים יחד. וכולנו יחד, על ידי הקריאה בספר הזוהר, רוצים לשלוח את ההוי"ה חזרה, באור חוזר עד להתחלתה, לאות "י". הרי ספרי הקבלה מדברים רק על הקשר בין כתר, "י" ומלכות, האות התחתונה "ה" (ה' תתאה).

לכן בעל הסולם כותב בהקדמה לתלמוד עשר הספירות, סעיף קנ"ה, שבזה שאנחנו קוראים ללא הבנה על הקשרים בהוי"ה, אנחנו מעוררים על עצמנו את הקשר הזה ומביאים את המערכת הזאת לגילוי.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 28.07.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
החיים – דו שיח עם הבורא
סוד העברת החכמה
הוי"ה – אלוקים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest