דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / כוונה / תבדוק שאתה לא מבזבז מאמצים לשווא

תבדוק שאתה לא מבזבז מאמצים לשווא

laitman_2010-02-02_4101-70.jpg

שאלה: מסתבר, שיכול להיות מצב כזה, שאדם משקיע מאמצים ללא שום תועלת. אז כיצד אפשר לבדוק, שהמאמצים שלי נכונים?

תשובתי: כלומר, אתה מוכן להשקיע מאמצים ומבין, שבלעדיהם לא ניתן להשׂיג שום דבר, ורוצה לבדוק את נכונות הכיוון שלהם.

המאמצים צריכים להיות מכוונים לבניית הרצון הרוחני, כלי לגילוי האור. והאור הוא בעל תכונת השפעה, לכן גם אני צריך לעבוד על האגואיזם שלי, כדי להתגבר עליו ולהביא את עצמי לפעולת השפעה, לתכונת השפעה, איכשהו להתקרב אליה.

כשאני מנסה להתקרב להשפעה, אני מגלה התנגדות, גם מעצמי וגם מהאחרים. אני רואה שאני שוכח את זה, לא כל כך משתוקק לזה, זה לא מהווה את טבע שלי, את הרצון הטבעי.

ואז כדי שלא אשכח את המטרה הרוחנית, וכל הזמן אמצא בסביבה נכונה ואתאר אותה לפני, המאמצים שלי מקבלים אופי מסוים. אני מנסה להשפיע בצורה חיצונית על החברים, לעשות כל מיני תחבולות כדי להימצא בתוך הרצון הכללי, להרגיש אותו, לגרום להתפעלות של אחרים מבחוץ ומבפנים, על ידי המחשבה, הרצון שלי.

ואם אני משקיע כאלה מאמצים ורואה, שאין לי כוחות, ושום דבר לא עוזר, אז אני בלית ברירה מתחיל לחשוב על הבורא. סתם כך, זה לא עולה לי בראש. אך אם אני משקיע מספיק מאמצים, אז בסופו של דבר, אני אזכר שאני זקוק לעזרה מלמעלה, ואני כבר מוכן לבקש שיעזור לי, וילך יחד איתי.

זה נקרא: "בוא אל פרעה!". שאני מסכים, שהוא יצטרף אליי, או אני אליו. ואז אנחנו הולכים יחד, כדי לשבור את האגו שלי שמפריע לי להתחבר עם האחרים.

כך האדם מתחיל לעבוד, ובתוך העבודה כבר מגלה, מה צריך לעשות הלאה. אך נכונות המאמצים תמיד נבדקת לפי: האם הם מכוונים לפנימיות הקבוצה.

מתוך שיעור על מכתבו של בעל הסולם, 18.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הפרס הצודק ביותר
חוק ערבות פשוט
אנחנו אבנים שנשברו מאותו הסלע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest