דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / תא אלטרואיסטי בגוף אגואיסטי

תא אלטרואיסטי בגוף אגואיסטי

שאלה: אם נתאר לעצמנו שהאנושות זה גוף אגואיסטי עצום, שיש לו כוח רב, והגוף ירגיש פתאום שבתוכו יש תא שהפך לאלטרואיסטי, האם הוא לא יפנה את כל הכוח שלו להשמדת התא הזה?

תשובתי: אנחנו המקובלים מרגישים זאת על עצמנו. לאורך כל ההיסטוריה של האנושות השפילו מאוד את המקובלים, כולל האנשים הקרובים אליהם ביותר. גם היום יחס כזה הוא נחלתם של אלה שלומדים את חכמת הקבלה. קשה לומר, שלימוד זה מומלץ, מתקבל בברכה ומוערך על ידי אחרים. מנגנון אגואיסטי עצום עובד על דיכוי של התא האלטרואיסטי.

למרבה הצער, היחס של העולם כלפי חכמת הקבלה אינו יכול להיות חיובי. הוא שלילי, לא מכובד, בזוי, ובמיוחד מבוסס על פחד והנחות יסוד מוטעות. האגו שלנו ממציא כל מה שרק אפשר, שיטות, מיסטיקות ואמונות כדי לדחות בני אדם מחכמת הקבלה.

שאלה: זה אף פעם לא ישתנה?

תשובתי: זה צריך להשתנות. אני סבור שכבר בדורנו. יכול להיות שנחווה עוד כמה רגעים לא נעימים, אבל בסיכומו של דבר הכול ישתנה.

שאלה: אם אתה אומר שכזה הוא טבע האדם, יוצא שאינך מאשים את המתנגדים שלך?

תשובתי: אני לא מאשים אותם. במה יש להאשים אותם? אין להם בחירה חופשית, הבורא מנהל אותם. כמובן, שאיני אוהב את ה"מקל שמכה" אותי, אבל אני גם לא יכול להקנות לו איזו חשיבות, או לשייך להם את הבחירה החופשית וההחלטות העצמיות, מאחר והכול מנוהל מלמעלה. לכן, כאשר אני שומע על "התנפלויות" עליי ועל הארגון הכלל עולמי שלנו, אני מסתכל עליהם כעל תמריץ בעבודה שלנו והוכחה נוספת לכך שהבורא לא שוכח אותנו.

שאלה: לא מפחיד אותך שהכוחות הללו יכולים לעצור את ההפצה?

תשובתי: עליי לבצע את העבודה שלי על רקע כל מה שמתרחש.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 13.3.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest